Mag je de postbezorger ook teveel betalen?

Ik verwacht binnenkort een pakketje waarvoor aan de deur betaald zal moeten worden (iets van 17 euro nogwat). Ik lees steeds dat er precies gepast contant betaald moet worden, maar wat als ik die bezorger een briefje van 20 geef en de rest laat zitten? Mag dat wel? Ik heb echt nooit muntgeld namelijk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja als jij hem dat wil geven mag dat.
Erna55
8 jaar geleden
Ja, dat mag.
De regel voor gepast betalen is ervoor dat de bezorger je niet hoeft terug te betalen, daardoor niet alle mogelijke munten bij zich hoeft te hebben.
Maar de bezorger zal blij zijn met een fooi.

Antwoorden (1)

De postbezorgers worden zeker niet overbetaald, dus deze zal er blij mee zijn.
Het mag dus zeker!

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn mensen die áltijd aan iets aan de postbezorgers geven...
SimonV