loonindicatie bepalen...

... heb net mijn C en CE gehaald en wil nu aan de slag als beroepsvrachtwagenchauffeur (ik heb code 95).
Waar kan ik (op welke site) info vinden over de salarisschalen en tredes? Zit er verschil tussen bijvoorbeeld bulktransport, distributie qua loon?
En heeft of weet iemand nog een leuke baan (regio Rotterdam), bulk- en containervervoer ;-)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Gefeliciteerd collega,

Ik zit nu bijna 20 jaar op de vrachtwagen, waarvan ik 8 jaar internationaal heb gereden!
Loonschaal C=motorwagen
Loonschaal D= trekker oplegger of combi chauffeur
Loonschaal E= internationaal chauffeur

Achter C,D of E staat het cijfer 1 t/m6 dit zijn je ervaringsjaren.

Dus D6 is de hoogste loonschaal voor trailerchauffeur binnenland en E6 is de hoogste loonschaal Internationaal chauffeur.

Wel liggen op dit moment de cao onderhandelingen nog open voor het beroepsgoederen vervoer over de weg omdat er nog geen accoord is tussen bonden en werkgevers

Het maakt niet uit of je bulk, distributie of containers rijdt het gaat om het voertuig waarvoor je bent aangenomen!
Wel kun je in de distributie of bulk vaak meer verdienen omdat je in de containers veel met wachttijd te maken hebt wat niet betaald wordt!

Probeer eerst een bedrijf te vinden waar je ervaring kunt opdoen, over ca 4 jaar liggen de banen voor chauffeurs weer voor het oprapen en kun je iets zoeken wat je graag wilt! Een chauffeur met ervaring is straks erg gewild bij de heren transporteurs! Hopelijk merken we dit tzt ook in het loon!

kijk ff op de site van transport en logistiek nederland, waarschijnlijk staat hier nog meer op wat je weten wilt!

Succes,

keep on truckin! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Allereerst gefeliciteerd met je rijbewijs. Als beginnend chauffeur heb je recht op D0 CAO TLN Transport en Logistiek Nederland. Er bestaan geen verschillen in betaling bij verschillende vormen van transport, wel is er vaak een hogere inschaling bij het vervoer van gevaarlijke stoffen of internationaal vervoer.
Ga vooral eerst via een uitzendbureau verschillende vormen van transport proberen en kies dan. In de tussentijd heb je onderweg al heel veel bij geleerd, en kan je aan een nieuwe vaste werkgever gewoon D5 vragen.

Heel veel succes als chauffeur, en als je meer wilt weten kan je altijd kijken op www.transportadvies.com

Groeten Marcel