- Alle categorieën
- Bedrijf & Financiën
- Computers & Internet
- Elektronica
- Entertainment & Muziek
- Eten & Drinken
- Huis & Tuin
- Kunst & Cultuur
- Maatschappij
- Persoon & Gezondheid
- Sport, Spel & Recreatie
- Vakantie & Reizen
- Vervoer
- Wetenschap
- GoeieVraag.nl
- Overig
Kun je van 200 euro per maand je dagelijkse boodschappen doen als je alleen woont?
Red het niet daarmee…
Toegevoegd na 2 minuten:
Koop wel vrij veel wijn van 1.99 bij AH. Ongeveer 20 flessen per maand, en stuk of 48 blikken bier van een halve liter (40 cent per blik).
36 Antwoorden
Getoond wordt 1 tot 10Het kan van 200 euro per maand voor een gezin van zes personen zelfs; sommige mensen moeten wel.
Maar jij bent een grote vent en kunt daar natuurlijk niet van rondkomen ; vermoedelijk kom je voor je noodzakelijke eerste levensbehoeften wel in aanmerking voor bijzondere bijstand, en anders zou ik eens mijn licht opsteken bij de voedselbank. Kun je vast wennen.
Als je verstandig boodschappen doet wel. Maar bijna 60 euro per maand uitgeven aan alcohol als je een budget van 200 euro hebt, is niet verstandig.
jazeker want wij hebben zelf 80 euro per week om boodschappen te doen en dan zijn we al met z`n 6en
dan zou jij in je 1tje helemaal kunnen.
wij moeten daar met zn drieen van eten en drinken een hele maand. dat is eigenlijk eigenlijk niet te doen.
maar als ik er alleen mee zou moeten doen, zou ik het wel redden denk ik. uitgekiend boodschappen doen, en van te voren een lijstje met prijzen maken en niet overhet budget van die dag/week heengaan.
Toegevoegd na 1 minuut:
nu zie ik je aanvulling… toch maar even prioriteiten stellen denk ik he. eerst je noodzakelijke dingen, en als er ruimte is een flesje wijn of een blikje bier!
Ja dat kan, als je bijvoorbeeld gaat bezuinigen op overmatig blowen en zuipen.
Moet makkelijk kunnen! Ik lust ook graag een wijntje, en wij redden het met dit geld met zn tweeen.
Ik kon dat altijd makkelijk! Je zou kunnen kiezen voor een goedkopere winkel of een B-merk. Die zijn vaak net zo goed als A-merken.
Ja kunnen? Ja het kan van 50 euro per week.
Schrijf eens op wát je koopt.
Pin die 50 euro bv elke vrijdag zodat je goed weet wat je nog in je portemonee hebt zitten.
Natuurlijk moet je wel opletten wát je koopt, aanbiedingen alleéén kopen als je ze echt nodig hebt. Onder in de schappen liggen vaak de goedkopere merken, dat zijn dingen die nogal schelen aan de kassa.
Ja hoor, moet kunnen. Maar 20x 2euro is al 40 euro voor alleen wijn. Probeer daar enigszins mee te minderen, of ga bij iemand thuis een wijntje drinken :-) kijk goed wat je aan eten nodig hebt en haal alleen dát wat je echt moet hebben. Zoek op internet op ‘budgetkoken’ dan krijg je recepten die spotgoedkoop te bereiden zijn. Let ook op aanbiedingen en koop voordeelverpakkingen. Succes!!
Gerelateerde vragen
- Is een salaris van 55.000 euro bruto per jaar voor 38 uur werken riant als je alleen woont?
- Waarom zijn maandlenzen alleen voor een maand?
- Als je 454 euro in 1 maand wint moet je dan iets belasting betalen?
- Kan ik mobiel internet krijgen alleen voor een maand tijdens mijn vakantie.?
- Hoe gaat het volgende versje verder? "Ik heb een tante die alleen woont met een huisknecht en een kat, ik heb voor die tante
Stel vragen en deel jouw kennis met anderen. Een unieke kans om snel antwoord op die dringende vraag te krijgen.
-
01:12 Bingrid beantwoordt:
Hoe krijg ik mijn vriend terug? -
01:12 josvdschot vraagt:
Waarom hebben niet alle hulpdiensten dezelfde kleur auto? -
01:12 69suited beantwoordt:
Wat is een 'lease concept' en wat zijn de voor/na delen?