Wat moet ik doen aan onderstaande ziektesymptomen?

Sinds 2 dagen geleden heb ik last van verkoudheid, hoofdpijn, vastzittend doorzichtig slijm en ook heb ik veel vloeibaar speeksel wat ik steeds doorslik omdat het maar door gaat. Weet iemand wat ik ertegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Ritsuka
9 jaar geleden
op tijd naar bed, voldoende rust, uitzieken
Ivana
9 jaar geleden
Veel vloeibaar speeksel kan van het slikken van aspirine komen, maar dan is het wel maagwater.
Ivana
9 jaar geleden
Jammer met Kerstmis, maar volgens mij heb je een gewone verkoudheid. Steek anderen niet aan en als je je te beroerd voelt ga je gewoon naar bed. Die dingen gebeuren nou eenmaal wel eens als je er helemaal geen zin in hebt.
Reddie
9 jaar geleden
@Ivana , uit welk sprookjesboek heb je de term "maagwater"?
En speeksel is altijd vloeibaar. En hoe kom je aan het verband met aspirine (dat overigens nergens genoemd wordt)?
Ivana
9 jaar geleden
Reddie, een oud woord is 'hartwater'. Sommige mensen die slecht tegen aspirine kunnen krijgen een stortvloed van vocht vanuit de maag in de mond en dat kan blijven stromen. Ik heb daar last van en dacht dat de vraagsteller, ziek zijnde, misschien een paar aspirine had geslikt. Het is dus niet uit een sprookjesboek, maar ik wilde het woord 'hartwater' niet gebruiken, omdat dat waarschijnlijk te antiek is en iemand laat denken dat het iets met zijn/haar hart te maken heeft.
(Ik zie dat er nog verschillende verwijzingen over hartwater op internet staan.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon uitzieken! Je hebt de klachten zoals heel veel mensen op dit moment

Antwoorden (1)

Het feit dat het slijm doorzichtig is een goed teken. Als je ook geen koorts hebt is de kans op een longontsteking haast 0. Aangezien je ook pas 2 dagen ziek voelt kan het gewoon een onschuldig griepje of verkoudheid zijn. Het is hier wel de tijd van het jaar voor. Ik zou gewoon je rust pakken en goed voor jezelf (laten) zorgen, dan zal het binnen een paar dagen een stuk beter gaan. Komen er nou symptomen bij (denk aan groen slijm, koorts, etc.) of gaan de symptomen maar niet weg dan zou ik een bezoek aan de huisarts brengen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@someone6455 ik heb wel koorts gehad de 1e dag maar dat is nu over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het feit dat het weg is is een goed teken, maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even naar de huisarts gaan.