Waarom bloeit m'n jasmijn (nog) niet?

Het is een Jasminum Polyanthum, in het vroege voorjaar (in bloei) gekocht bij een speciaalzaak. Begin mei heb ik hem naar buiten gedaan, waar hij op het zuidwesten vanaf een uur of twee de zon heeft, tot die ondergaat. Er is echter nog geen bloemetje te bekennen...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Antwoorden (2)

Jasmijn prefereert lagere temperaturen (rond de rond 12° C) om tot bloei te komen. Dus dat lukt in de eerste vier maanden van het jaar. Nu is het er te warm voor. Volgend jaar dus pas weer.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus ik had 'm eerder naar buiten moeten doen?
Amadea
7 jaar geleden
Je had beter een Toscaanse jasmijn (Trachelospermum jasminoides) kunnen kopen. Die heeft in de zomer heerlijk geurende bloemen.
Deze jasmijn soort is een kamerplant, die direct aan het eind van de winter begin voorjaar gaat bloeien.
Je hebt de plant bloeiend gekocht en zal weer moeten wachten tot volgend jaar voor bloemen.
Bij een kweker is alles optimaal om deze plant in bloei te krijgen, dat gaat je bijna nooit lukken in een huiskamer.
De lucht is te droog, het licht te weinig en in de winter moet hij koud staan ( 7 graden )

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze soort jasmijn, moet dus eerst een periode hebben van maanden van koud staan Laat je hem buiten staan dan zal hij waarschijnlijk wel bevriezen.