Ik ga zondag op vakantie maar ik heb een dokter nodig.

Ik heb vandaag iets ontdekt waar ik me toch wel veel zorgen over maak. Ik moet eigenlijk naar de huisarts, maar ik ga zondag op vakantie naar Duitsland. Moet ik naar de spoedeisende hulp of speciale weekend-dokters? En waar kan ik deze vinden? Het gaat om een grote, pijnlijke bult bij de schaamstreek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je zou de huisarts kunnen bellen. Dan krijg je een antwoordapparaat met de melding wie je op dat moment kan helpen. Veel huisartsen zijn aangesloten bij een huisartsenpost die je kunt bellen en waarbij je bij dringende hulp kunt langskomen op de dokterspost.

Als je zo'n dokterpost opbelt krijg je meestal iemand aan de telefoon die moet inschatten of het dringend is. Je kunt de situatie uitleggen. De kans is groot dat je even langs kunt komen omdat je aangeeft dat de bult groot en pijnlijk is.

Als dat niet kan moet je helaas je vakantie iets uitstellen en maandag naar de huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
De huisartsenpost bij jou in de buurt kan je vinden op:

http://www.huisartsenpostenrijnmond.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
Huisartsenpost Ruwaard
De Huisartsenpost is spoedeisende huisartsenzorg buiten kantooruren (avonden, nachten, weekenden, feestdagen). Spoedeisende huisartsenzorg is de behandeling van gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw eigen huisarts of diens waarnemer in geval van vakantie. Tijdens kantooruren (werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur) is de Huisartsenpost gesloten. De Huisartsenpost is uitsluitend na een telefonische afspraak te bezoeken

Huisartsenpost Ruwaard
geopend op werkdagen van 17.00 tot 08.00 uur .
Weekend: van vrijdagmiddag 17.00 uur tot maandagochtend 08.00 uur.
Ruwaard van Puttenweg 500
3201 GZ Spijkenisse
telefoon: (0181) 62 70 55

Toegevoegd na 5 minuten:
Verder kunnen wij hier niet gissen wat je hebt of je hierover adviseren. Dat kan toch echt een medicus beter doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tja ik zou kijken hoe erg het word, je kan altijd nog op vakantie naar een huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisartsenpraktijk bellen, dan krijg je te horen wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij als ik t zo lees n ontstoken lymfeklier.erg pijnlijk
als t op springen staat zou ik er toch maar even mee naar de dokter gaan.antibiotica kuur of door prikken.niet zelf aan gaan zitten prutsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de weekend dienst dokter en als het nodig is verwijst die je door naar een arts in het ziekenhuis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet al te ergs denken hoor, het kan een ontstoken haarvaatje zijn en dat is dan een steenpuist geworden, maar hoe dan ook voor vertrek naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht ook gelijk een steenpuist..+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan gemakkelijk, ik heb ervaring. Dank voor de +
Hoi Christy,
Misschien helpt dit om je een beetje gerust te stellen: de antwoorden op twee bulten-vragen. Bel maar even naar de huisartsenpost als hij echt pijn doet.

http://www.goeievraag.nl/vraag/uitleg.47831
http://www.goeievraag.nl/vraag/vrouw-jaren-soort-bobbel-buurt.71085
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je een abces ...ga er direct mee na de dienstdoende arts en wacht er niet mee
sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor spoedeisende hulp kan je ook het dichtsbijzijnde ziekenhuis bellen.
daar is in de weekenden een huisartsenpost....doen hoor,dan kan je met een gerust hart op vakantie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet zonder eerst te bellen. Dan wordt eerst beoordeel of je langs kunt komen of dat het tot maandag kan wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(of bedoel je dat ook?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoelde ik ook...eerst even bellen...
Het kan ook een opgezette lymfeklier zijn. Ik had het ook eens en dit deed heel erg pijn. Ben er toen ook ongerust mee naar de huisarts gegaan maar het was niets. Waarschijnlijk een wondje ergens waar mijn lichaam fel op reageert. Binnen een paar dagen was het weg. Als het inwendig is kan het dat wezen. is het echt op je huid dan zou ik er zeker ff naar laten kijken. maar als je het niet vertrouwd kan je altijd naar een weekend dokter. Zeg dan wel dat je het plots hebt anders zijn ze niet blij omdat je dan niet bij je eigen huisarts bent geweest.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een aantal dingen duidelijk hebt: lichaamstemperatuur, andere verschijnselen zoals het patroon van roodheid van de huid, hoelang heb je het al, wordt het erger, etc. etc. en bel de HAP (huisartsenpost) met dat verhaal. Zonder al te hoge temperatuur lijkt het me niet spoedeisend maar ik kan me wel voorstellen dat wilt weten wat het is, vakantie in het vooruitzicht of niet.