vraag van m'n zoon. Als 'n minderjarig kind 'n testament schrijft en hij gaat dood, wat gebeurd er dan met dat testament als hij geen kinderen heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met meerderjarigheid opnieuw laten bekrachtigen door de notaris.

Het beste antwoord

uit je vraag begrijp ik dat het hier gaat
over een minderjarig kind
en een testament.

als het kind sterft
zijn de ouders verantwoordelijk
voor wat het kind wil met zijn testament.
ervan uitgaande dat dit kind bij zijn ouders woont.

als het kind met ouders op goede voet verkeert
zullen zij waarschijnlijk zijn testament uitvoeren
als dit geen belemmeringen geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond dit het beste antwoord op mijn vraag.
dank je wel

Andere antwoorden (5)

Een testament is een meestal door een notaris opgestelde akte, waarin iemand regelt wat er na zijn/haar dood met zijn/haar nalatenschap gebeurt. Daarvoor hoef je geen kinderen te hebben. Je kunt ook iets nalaten aan een broer, ouders of instelling. Er zijn genoeg mensen zonder kinderen en die zullen dit op dezelfde manier regelen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een vraag van een minderjarig kind. Kan die een testament oplaten stellen en is dat dan ook rechtsgeldig?
Steenuiltje
13 jaar geleden
Voor dergelijk specifieke vragen zou je ook eens kunnen kijken op onderstaande link of als je vraag op deze site niet beantwoord wordt dan kan je via de 'vraagservice' een vraagstellen. http://www.notarisinfo.nl/
als dit testament niet door een notaris is opgemaakt is het niet geldig.
Ik heb ook een testament opgemaakt met mijn vriend toen we gingen samenwonen. We hebben geen kinderen dus als een van ons overlijd gaat alles naar de ander. Overlijden wij samen dan gaat alles naar onze ouders en zusjes. Overlijd mijn vriend dan gaat alles naar mij en als ik dan jaren later overlijd heeft mijn familie 70% recht op alles en mijn toenmalige schoonfamilie op 30%. Overlijd ik binnen 30 dagen na mijn vriend dan is het gelijk verdeeld binnen de families. Als we een kind krijgen dan moeten we dit natuurlijk laten veranderen maar hebben we dat nog niet gedaan en overlijden wij heeft het kind altijd recht op een deel van de erfenis. Dat is wettelijk bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een rechtsgeldig testament te kunnen afsluiten moet je in Nederland ten minste 18 jaar zijn. Als een minderjarige overlijdt zijn dus automatisch de wettelijke erfregels van toepassing. Op basis daarvan erven in eerste instantie de ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, best wel een serieuze vraag voor een minderjarig kind hoor. Maar de ouders bepalen dan wat er met de bezittingen van het kind gebeurd, zij erven de bezittingen van het kind. In zo'n geval zullen ouders meestal wel rekening houden met de wensen van het kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een minderjarige kan geen testament op laten maken
ronron1212