Hoe kan ik op de leukste manier een praktische vorm van het thais leren om in juli tijdens de vakantie een klein beetje uit de slag te kunnen?

Een echte cursus op schools-niveau gaan leren vind ik te saai omdat ik eigenlijk enkel een praktische kennis wil verwerven. Ik ben al aan de slag gegaan via youtube filmpjes en heb zo al enige zinnen geleerd. Maar naar mijn gevoel worden die zinnen vrij vertaald en weet ik dus niet exact wat de woorden los van elkaar willen betekenen. Als iemand tips heeft, bijvoorbeeld toffe sites waar ik info kan vinden, of een tittel van een boek of talencursus op dvd, of gelijk wat... ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

http://www.talendomein.nl/taal-cursus/6332-cursus-thais-leren.php dit is mssn een ideetje...
Heb je anders een thai in de buurt? Stap anders daar eens binnen... Zij kunnen je ook nog handige tips geven in interculturele communicatie. En bovendien is het gezellig :) overigens zolang je een deel 1 of beginnerscursus doet op schools niveau houdt je ook bezig met de praktische dingen. succes en heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Thaise schrift is al lastig, gaat het je dus allen om de (uit)spraak, dan kun je het best met Thai communiceren.
Het is ook qua klank een lastige taal , hetzelfde woord heeft door toonbuigingen verschillende betekenissen, ook de sexe van de persoon die het uitspreekt heeft invloed, een man sluit zinnen anders af dan vrouwen.
Met al zijn haken en ogen doe je er goed aan een thaise docent te raadplegen.
Wat heb je er aan als men je Thaise schrift niet kan lezen en je woorden niet begrijpt omdat je de verbuigingen in klank en de afsluiting van zinnen niet goed hebt.
Plat gezegt, als je geen talen (en klanken)wonder bent, kun je beter je Engels goed op orde hebben dan pogen in een paar maanden wat Thais te leren.
Daar gaat HEEL wat studietijd inzitten om het een beetje te leren.
Veel Thai die merken dat je -ondanks je studie- redelijk onbegrijpelijk Thais spreekt, schakelen dan toch over op Engels.....
Misschien is een cursus die zich toespitst op fonetisch juist Thais nog wel nuttig.
Thailand zelf is een multicultureel land met veel dialecten en talen, veel verschillende volkeren wonen in dit grote land (formaat Frankrijk) en deze volkeren hebben vaak hun eigen taal.
De jongeren echter spreken haast allemaal (een beetje) Engels.
Dus als back up zou ik dat achter de hand houden.
Dit weet ik uit eigen ervaring, ik ben er al een aantal malen en ook voor wat langere tijd geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon erheen gaan en praten met de Thaise bevolking zo heb ik het ook geleerd echter het is makkelijker dan frans leren maar dat is ieder voor zich ik kom er zelf nu ruim 5 jaar heb zelfs een eigen condo .
Als je de beginselen kent komt de rest snel vanzelf .
Er zijn in Nederland ook boekjes en Cd's te koop .

S6 en prettige vakantie , ik ga volgende maand weer 4 weken .

Guido
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer in contact te komen met een Thai in de buurt en vraag of je wat woordjes kan leren.