Wat is een cookie?( internet)

Kan iemand uitleggen wat een cookie is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Cookies of magic cookies, zijn kleine beetjes informatie die een server naar de browser stuurt met de bedoeling dat deze informatie bij een volgend bezoek weer naar de server teruggestuurd wordt. Hiermee kan op een eenvoudige manier informatie over de internetgebruikers bijgehouden worden. .

Toegevoegd na 27 seconden:
Cookies zijn kleine bestandjes die door de server van de bezochte website op je computer worden opgeslagen. Elke keer je naar die website terugkeert, worden de cookies opgehaald, bijgewerkt en opgeslagen. Zo kan de website je sneller en gerichter iets tonen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein bestandje dat aangemaakt of gewijzigd wordt op je harde schijf. Dit gebeurt bij veel websites, zodra je die bezoekt. In die cookie worden gegevens opgeslagen, zoals bijvoorbeeld bepaalde instellingen, welke pagina's je bezoekt, welke advertenties je hebt gezien en hoe vaak je de website hebt bezocht. Allemaal gegevens die handig voor jou kunnen zijn, maar ook handig voor de eigenaar van de website, want die weet zo wat meer over de bezoekers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A. een mobiel van LG

B. een Koekje (mmm.)

C. kleine bestand deeltjes die een surver naar de browser stuurt om bij een volgende keer de website sneller de te laden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bedoeld C
Een cookie is een heel klein tekstbestandje dat op uw vaste schijf is geplaatst door een webpaginaserver. Het is eigenlijk een soort identificatiebewijs. Het kan niet worden uitgevoerd als code en het kan geen virussen verspreiden. Een cookie is uniek en kan alleen worden gelezen door de server die u de cookie heeft verschaft.