Als ik een fiets koop op marktplaats en die blijkt gestolen te zijn.

Heeft dit ook consequenties voor
Mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Antwoord van "tsja" klopt!
Wanneer een aannemelijke prijs wordt betaald voor de fiets, mag je aannemen dat deze niet grstolen is.
Daarmee kun je niet schuldig worden bevonden aan heling! Als je veel te weinig voor een product betaald, dan kun je daar wel schuldig aan worden bevonden.
Zou mooie boel worden als je eerst alle politie registraties van gestolen waar langs moet gaan om te checken dat het niet gestolen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan zou je je schuldig kunnen maken aan heling, dus het kan inderdaad consequenties voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is staat er een nummer op de fiets, dan kan je navragen bij de politie of die opgegeven is als gestolen. Als je de fiets koopt en blijkt gestolen ben je inderdaad soort van 'mede plichting'. Check het even als je twijfels hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een normale prijs betaald hebt voor de fiets (geen €50,= terwijl je kan weten dat hij minimaal € 300,00 moet kosten) dan is het moeilijk voor de vorige eigenaar om hem terug te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is de pagina op marktplaats met de advertentie uitprinten, voordat je de fiets koopt. Mocht de fiets dan gestolen zijn, kun je dit tonen aan de politie en tevens Marktplaats op de hoogte brengen van de heling op hun site!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een gestolen fiets tegen een aannemelijke prijs is relatief veilig. Dus de dieven verhogen hun prijzen:-)
Je kan ook wwn goede cityfiets kopwn bij halfords.
Kopen via internet: altijd risico's