Als Twente niet door de voorrondes CL komt, verdient Ajax dan meer geld?

Toegevoegd na 52 seconden:
Zo ja, hoeveel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

nee, je krijgt een standaar bedrag per wedstrijd + bonus als je winst en kleine bonus voor gelijkspel. Hoe verder je in het toernooi komt, des te meer je krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan krijgen ze meer geld.
Het budget dat per land uitgedeeld wordt aan de deelnemers van de Champions League hoeft dan niet door tweeën gedeeld te worden, Ajax krijgt dan het hele bedrag.

Toegevoegd na 13 minuten:
Oh ja, het bedrag.
Ik dacht uit mijn hoofd dat dit rond de 4 miljoen Euro extra lag, maar toch zekerheidshalve even gegoogled:

"Dit heeft alles te maken met de market pool. Dit is voornamelijk geld dat voortkomt uit de reclame die wordt gemaakt voor de Champions League. Dit is in totaal 1,2 miljard euro, en dat geld wordt dus verdeeld onder de landen. Nederland mag hiervan acht miljoen euro ontvangen, een klein bedrag in vergelijking met wat de ‘grote’ landen krijgen. Mocht Twente de groepsfase bereiken, die kans is minder groot dan die van Ajax vorig jaar, dan moet Ajax het geld samen delen met Twente. Ajax krijgt dan wel meer dan Twente vanwege de positie op de ranglijst, maar miljoenen worden toch misgelopen."

http://ajax1.nl/archief/hoe-belangrijk-de-champions-league/

Hoe leuk dit ook voor Ajax kan zijn, toch is het voor het Nederlandse voetbal in totaal beter dat Twente zich ook plaatst.
Zo heb ik vorig jaar als Twente fan toch geduimt dat Ajax de groepsfase zou halen en ik hoop dat de Ajax-fans dat nu ook voor Twente doen.
Alles voor een hogere ranking op de Uefa Coëfficientenlijst, wat op den duur misschien weer een extra CL plaats kan opleveren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan was jij de enige niet ! eeen +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de kwaliteit die Twente de laatste jaren levert mogen ze van mij als Ajacied, Nederland best vertegenwoordigen in de Champions League. Ze moeten nog wel even snel een goede vervanger zoeken voor Theo Janssen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Ajax moet nog vlug even een rookruimte bouwen voor Theo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal duimen als Ajacied. Echter de volgende ronde halen doen ze toch niet, helaas.. In de 2e voorronde zal de tegenstander van Twente een van de volgende clubs worden. : Arsenal, Udinese, Franse Nummer 3, Villarreal of Bayern Munchen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben Arsenal 2 jaar geleden ook al bijna verslagen in de play-offs. En ach, ten onder gaan tegen één van die clubs is tenminste niet zo vernederend als tegen FC Kopenhagen of Slavia Praag.