Kan een navigator nieuwe verkeerssituaties oppikken zonder dat hij bijgewerkt is?

de nieuwste navigators hebben die gegevens wel dus
misschien zouden de coördinaten doorgespeeld kunnen
worden zonder winstoogmerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Zonder bijwerken is natuurlijk onmogelijk: een navigatiesysteem gebruikt een soort ingebouwde kaart die niet "vanzelf" zal veranderen als je veranderde of nieuwe wegen gaat volgen.
Alleen als het navigatiesysteem gebruik maakt van een online kaart dan heb je de meest recent bekende veranderingen, maar dan moet je voortdurend internetverbinding hebben.
In het buitenland kan dat tot zeer hoge telefoonrekeningen leiden.
Google maps is een dergelijk systeem, maar het bedieningsgemak en de mogelijkheden zijn beperkt.
Een systeem als Tomtom map share maakt gebruik van wijzigingen die gebruikers en kaartmakers kunnen toevoegen, de ingebouwde kaart in het navigatiesysteem wordt aangepast met de updates die je ontvangen kan als je de Tomtom (eventueel via je computer) met het internet verbindt.
Deze service is niet gratis, maar je mag de eerste 6 maanden na ingebruikname van het systeem wel gratis proberen.
Het is wat flauw om alles maar gratis te willen kunnen downloaden, het kost tenslotte andere mensen en bedrijven moeite om zoiets ter beschikking te stellen.
Als je een papieren kaart koopt krijg je toch ook niet vanzelf na een jaar een verbeterde versie?