Dazenbeten waarvan je enorme bulten krijgt, hoe kom je van de zwelling af?

Sinds een tijdje ben ik gevoelig voor stoffen die niet in mijn lichaam thuishoren. Maar een dazenbeet krijg ik een enorme zwelling van. Ik heb er nu een op mijn arm, en mijn hele onderarm is opgezwollen van één beet. Hoe krijg ik dat zo natuurlijk mogelijk weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Direct na de beet de wonde insmeren met verse peterselie die op de wonde tot moes wordt gewreven.

Beten ontsmetten met azijn

Wonden inwrijven met antibiotica houdende zalf

Meer remedies vind je op deze website:

http://www.tuinkrant.com/artikel/tuindokter-dazenbeten-veroorzaken-dikke-vervelende-jeukbulten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt Nestosyl of Azaron gebruiken, net als bij een andere insectensteek om de jeuk te verlichten en om de zwelling te beperken kun je ook deppen met verdunde ammonia.
Maar hou het wel even in de gaten, als je je onwel begint te worden moet je even contact opnemen met een huisarts, doe dat zelfs onmiddellijk als je het idee hebt dat je benauwt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamillethee zakje dat gebruikt is en in de koelkast heeft gelegen.
teatree olie. Dit verdoofd de huid iets en werkt antiseptisch.
Ook kan lavendel olie de huid tot rust brengen.
Deze 2 oliën kun je onverdunt op het plekje aanbrengen, maar wel heel zuinig aan!
Ook kun je een natte zwachtel aanleggen met daarin kamille lavendel en thijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip van oma, beetje urine doet wonderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wachten, het duurt niet zo lang, ik heb wel eens zo een gezwollen arm gekregen van muggensteken. Dat duurde een dagje voordat het vocht weer weg was. Dat duurt sowieso een tijdje, het is vocht dat langzaam via de lymfe, et bloed en de nieren het lichaam weer moet verlaten. Ik denk niet dat het veel zin heeft om dat proces van buitenaf te versnellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij helpt: thee van citroenmelisse (antehistamine) drinken, smaakt ook niet verkeerd & plantjes staan in overvloed in menige tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het antwoord er nog niet tussenzitten. Dus geef ik het je.

Als je niet overdrijft dan zou ik toch naar de huisarts gaan. Grote kans dat die wel een middel heeft voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een allergische reactie die je tevoren nooit zo erg hebt gekregen: dat duidt erop dat er iets mis kan zijn.
Vaak eerder hebben mensen dan al last van constitutioneel eczeem, blaasjes in de mondholte, opeens gevoelig voor pollen etc.
Lever eens een flesje ochtendurine in bij je huisdokter: die heeft teststrookjes met monoklonale antilichamen en ik heb al eens meegemaakt dat ze meteen kon blijven.