Is vers fruit van de Albert Heijn gezoet?

Ik eet weleens zo'n bakje gesneden fruit van de Albert Heijn, zoals mango, meloen, frambozen en vandaag heb ik een bakje gesneden ananas. Nu vraag ik me af, hoe kan het dat de ananas zolang goed blijft? Doen ze er extra suiker o.i.d. bij zodat het niet verkleurt? Of gaan ze de verkleuring tegen met stikstof o.i.d? Mijn vraag is dus, is dit echt puur en vers fruit? Of is er een hoop (ongezonds) aan toegevoegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Er is citroenzuur aan toegevoegd om ervoor te zorgen dat het niet zo snel verkleurd. Dit maakt het ook iets minder snel aanvallig voor bacteriën. Ook is het in een speciale plastic verpakking verpakt. De folie is nl. een verpakking met toegevoegde mineralen die zich afstemmen op het product. Die mineralen zorgen voor het absorberen van de eerste ethyleengassen. Deze verpakking alleen al zorgt ervoor dat fruit langer houdbaar is. Er wordt beweerd dat het fruit geen toevoegingen heeft van kleur- en smaakstoffen. Dat zou inhouden dat er ook geen zoetstof als suiker bij is gedaan. Dar moeten we dus ook van uitgaan.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er is meer zuur bij toegevoegd en zo blijft het goed.