Zijn onrijpe kiwi's ongezond?

Ik eet graag harde kiwi's, ze zijn dan naar het schijnt dus niet helemaal rijp, en zuurder van smaak. is het slecht voor je lichaam om onrijpe kiwi's te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Het is mindergoed voor je spijsvertering. Maar het schaadt de gezondheid niet, als jij er geen last van hebt. Verder kan wel het zuur van de kiwi je tanden aan tasten. Een rijpe kiwi is minder zuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

onrijp fruit is slecht verteerbaar en eigenlijk niet lekker.
in fruit zitten zuren.en door het trage verteren wil het wel eens maagklachten geven.opgeblazen gevoel en maagzuur.een heel erg goed en probaat middel is een theelepel baking soda oplossen in een glas water.het is ondermeer een zuurbinder.een goede toko heeft het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kunnen kiwi's helemaal niet gezond zijn. Leg maar eens een stuk kiwi op een houten tafel. Het zuur vreet zich er dwars doorheen.

Toegevoegd na 1 dag:
Kiwi brandt gat in tafelblad:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kiwi's zijn heel gezond, ze zitten vol vitamine C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vol zuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als ananas. Het menselijk lichaam kan aardig wat zuur aan, er gaat weinig boven ons eigen maagzuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine C IS een zuur.