Werken de onderdelen in deze configuratie met elkaar en hoeveel watt voeding heb ik nodig?

Moederbord: Asus Rampage III Extreme Mainboard Sockel 1366 ATX DDR3
Processor: Intel® Core i7-950 "Bloomfield" boxed LGA 1366
Geheugen: DDR3-1600 8GB Corsair/CL9/KIT-2x4GB/Vengeance
Videokaart: HD6870 1GB PCI-Express '4'
Harde schijf: Hitachi 2 TB 3.5" SATA-600
Behuizing: NZXT Phantom Big-Tower - white
CPU Koeling: Scythe Mugen 2 rev.B

PS: Ik dacht zelf aan een NZXT HALE90 550 Watt voeding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

deze configuratie zou normaal gezien moeten werken.
Het is trouwens een mooi uitgebalanceerd systeem.
2 puntjes:
De voeding is te laag neem ik zou een 750 watts nemen van corsair, je hebt dan ook het voordeel dat als je later een onderdeel wil bijsteken je voeding nog zal meekunnen.

Ik moet er nu wel bijzeggen, omdat ik die Hitachi zie staan, dat is eigenlijk geen goed merk voor harde schijven. Ik heb namelijk exact hetzelfde model gehad en heb deze moeten RMA (terugsturen) omdat hij BSOD gaf.

Neem bij voorjeur een Western Digital, je kan kiezen voor (ik vermoed dat jou setup gemaakt is om te gamen) een caviar Black, deze zijn ietsje sneller je kan ook kiezen voor een caviar green, deze verbruiken minder maar werken ook gewoon goed zoals een normale HDD.

Eigenlijk is corsiar vengeance dual lane, wat overeenkomt met Sandy Bridge, voor een I7 zou je beter een triple lane geheugen nemen. Je kan ook eens kijken bij de support van je moerbord of deze geheugens overeenkomen met Qualified vendor list, als ze er niet tussen staan zou je beter voor andere kiezen. Neem gerust 8gb.

Asus rampage moederborden zijn eigenlijk meer voor SLI setups.

Hoop dat dit u kan helpen