Hoe kan je aan een raam van een woning zien wanneer hij schoongemaakt moet worden?

Toegevoegd na 6 minuten:
Op mijn werk worden de ramen gewassen terwijl ze niet vies zijn. Daarom vraag ik me af wat de exacte reden is dat de ramen gewassen worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meen je dit nou serieus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah heerlijk dit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk altijd naar de parkeerplaats. Als de auto's niet meer te onderscheiden zijn. Tijd voor de ramen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha broeder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hebben jullie tijd om naar buiten te kijken dan...

Het beste antwoord

Hoe vaak je de ramen thuis lapt, is iets heel anders dan hoe vaak de ramen in een openbaar pand gewassen worden. Dan gaat erom dat de zaak er netjes en representatief uitziet. Let maar eens op: winkels wassen hun etalage minstens één keer per week en soms zelfs iedere dag. De ramen worden dan dus niet gewassen omdat ze vies zijn, maar om te zorgen dat ze schoon blijven. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als er vlekken op zitten, wanneer er zwart af komt. Wij zemen ze elke 14 dagen en dan houd je ze schoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke 14 dagen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet mijn moeder ook.....Bij mij duurt dat ook wat langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De buren doen het hier wekelijks :D
Mij niet gezien, hoor :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke 14 dagen!
Als je er niet meer doorheen kan kijken ben je nét te laat.

Als je er binnenkort niet meer doorheen kan kijken, is het tijd om je wisser en een sopje te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoonmaakbedrijven hebben vaak contracten, bij de instellingen waar ik werk worden 2 maal per jaar de ramen gelapt, ongeacht hoe ze er uit zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met regelmatig de ramen lappen voorkom dat je kunt gaan zien dat het schoongemaakt moet worden ;)
Dit zal dus wel de reden zijn waarom dit op je werk regelmatig gebeurt: altijd onberispelijke en representatieve ramen.

Verder heeft ieder huishouden andere opvattingen over het wanneer lappen van de ramen. Sommige ramen zien er letterlijk glashelder uit en sommige ramen hebben een witte waas. Sommige mensen wassen iedere week de ramen, andere mensen eenmaal per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er binnen gerookt wordt krijg je hier ook aanslag van op de ramen. Je ziet het niet direct, behalve op het schoonmaakdoekje. Je frist de boel dan weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de zon er op staat kun je goed zien of ze vies zijn. Je ziet dan vuil en vlekken. Dan is het in elk geval weer tijd om ze te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook voelen of ze smerig zijn. Veeg er met de vlakke hand overheen, als hij "korrelig" aanvoelt is hij vies. Als hij glad is ... niet.
Dat is 1 van de controlemethoden bij schoonmaakbedrijven (ik controleer dat bij mijn werkgever)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vies de ramen zijn zie je meestal pas als er bezoek komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik zie het pas door de ogen van mijn bezoek (en dan denk ik: is het alweer zoveel jaren geleden?).
Ik zeem de ramen als ik er bijna niet meer door heen kan kijken. Heb ik tenminste resultaat van mn werk :D Als je niet rookt hoeft het minder vaak. Nu we een hond hebben doe ik het iedere maand aangezien hij overal zn neus tegen aan duwt. Is mij elk huishouden verschillend !