Onze kitten zuigt telkens aan ons oor, hoe moeten we hiermee omgaan?

We hebben de kitten gevonden toen hij net 6 weken was (wat toen is geschat). We zijn nu al 4 tot 5 weken verder en hij springt telkens in mn nek en gaat dan heel lang aan mn oor sabbelen.. Heel schattig maar wel een beetje zielig denk ik! Als we hem wegduwen blijft hij net zo lang zoeken tot ie het oor gevonden heeft.. Moeten we hem dit gewoon laten doen of bestaat er iets van een kattenspeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat lief :)

Het beste antwoord

Als katjes tot een week of 14 bij hun moeder blijven, worden ze al die tijd gezoogd. Het afbouwen gebeurt pas rond de 13e-14e week. Op dat moment hebben ze alles van moe-poes geleerd om in leven te blijven en zijn ze zelfstandig.

Jouw poesje (maar dat is dus niet jouw schuld) is 8 weken voordien bij moeder-poes weggegaan/gehaald. De natuurvoeding kreeg ze dus niet meer. Het zuigreflex is echter nog wel aanwezig. Dat is wat ze nu probeert op te lossen door jullie oren te gebruiken. Er zijn ook jonge katjes die in zo'n geval gaan "kneden" op een wollen trui of aan zachte stoffen gaan sabbelen.

Ik hoop dat het advies van Rieneke iets oplost (flesje geven), maar eigenlijk valt dit gemis nergens mee goed te maken.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gefeliciteerd! de kat heeft jou geadopteerd! als je het vervelend vind moet je hem van je oor af laten blijven .hij is veel te vroeg van zijn moeder af gehaald! daarom zoekt hij als het ware de moedermelk..sommige katten blijven dit heel lang doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou dit kitten nog af en toe een flesje kunnen geven.
het beste haal je kmr kittenmelk bij de dierenarts.
je katje heeft hier nog behoefte aan, en het versterkt de band tussen jullie beiden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem heel graag een flesje willen geven en dat hebben we ook gevraagd aan de dierenarts, maar zij heeft gezegd dat ie aan water genoeg heeft. Dus mogen we het niet doen..
Rieneke1
12 jaar geleden
op naar een andere dierenarts zou ik zeggen.
deze heeft meer verstand van medische zaken (hopelijk), dan van gedrag.
komt vaker voor helaas.