Kan een autoraam zomaar kapot springen?

Het is misschien een onduidelijk verhaal, dus alvast sorry.
Ik fietste met een paar vrienden in een straat met twee rijen auto's om ons heen. We fietsten gewoon rustig in een rijtje. Maar toen 1 iemand langs een auto fietste met zo'n uitschuifbaar dak knalde het raam ineens, zonder enige aanleiding. Toen we even stopten om te kijken stond er aan de andere kant van het kapotte raam iemand achter een raam in een huis te kijken en hij haalde zijn hand langs zijn keel ( zo'n gebaar van jij gaat dood ), dus diegene kon niet schieten of zo. Toen zijn we snel weggefietst, niet slim dat weet ik.
Voor de moderators : ik heb echt hulp nodig en heb geen idee in welke categorie dit moet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
12.6K

Antwoorden (6)

Door het gebaar dat de man maakte kan je al afleiden dat er iets niet klopt. Moest het gewoon gesprongen zijn zou die ene persoon niet zo'n gebaar maken. Het is wel heel toevallig dat die persoon daar net op dat moment stond te kijken, achter een raam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger wel een keer gehad in de auto dat ineens de ruit eruit knalde maar dat was wel toen we op de snel weg reden. Toen we later naar de garage gingen bleek dat het kan gebeuren maar het komt niet vaak voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier dreigt weinig gevaar voor jou of je vrienden.

Als eerste kan een dergelijk dak vanzelf stuk springen als er druk op komt door de carrosserie van de auto (roest), ook kan het zijn dat er iets op gevallen is (eikel of iets dergelijks) waardoor het glas breekt.

Ook de man achter de ruit zal weinig kunnen doen, hij zal jullie moeten herkennen, hij heeft jullie namen niet en kan dus weinig doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De voorruit van een auto van mij (Renault 4) is lang geleden op een stille parkeerplaats in een vorstnacht kapotgesprongen en versplinterd teruggevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan komen door het tempratuursverschil misschien had die eigenaar er in gereden en had hij de verwarming aangezet en buiten is het koud en binnen warm kan een druk op komen en knalt kapot door de druk
Bron: Broer die werkt bij Carglass
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik reed op een trekker in het land en ineens knalde het raam van mijn portier: niet de onderste maar de bovenste en dat is wel vreemd, dit is op 2 meter hoogte zelfs dus mijn sleep kon het niet geweest zijn.
Achteraf vonden we het bukskogeltje in de cabine terug dus iemand had het op mij gemunt of zo?
Er bestaan ook buksen in handwapenmodel en met gasdrukpatroon erin waar 180 atmosferen aan druk inzit dus ik denk dat de man al wat eerder met bukskogeltjes was bestookt geweest en nu zijn huis niet uitdorst.