Zijn er middeltjes die je konijnen bij je planten weg houden?

Het liefst een huismiddeltje en dus geen chemische rommel!

Maar nood breekt wet!

Toegevoegd na 25 minuten:
Tamme konijnen gaat het om!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Ja, een ren.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil ze niet opsluiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, een ren is idd een goede oplossing..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen opsluiten; ze mogen vast ook niet je tuin uit of ten prooi aan honden vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vdijken heeft gelijk. mijn konijnen mogen de hele tuin, maar als ze buiten de tuin zouden komen, raak ik in paniek
heb vroeger konijnen genoeg gehad om te weten dat een goede afspanning het allerbeste is !De reukzin van konijnen zijn enorm en overweldigend voor alles wat lekker is . Zelfs chemische rommel houd dat niet echt tegen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben een mooi hok en een grote ren. Maar ik zou ze graag alle ruimte van de tuin geven. Als er geen middeltjes zijn dan is dat jammer voor ze :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@niels1411 daarnet wou je bij het vorige antwoord ze niet opsluiten?
maar ze zitten in een kooi en een ren!!! huh!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marion Ik ben verhuisd en sinds die tijd zitten ze (tijdelijk) in dit hok. Het is dus de bedoeling dat ze weer alle ruimte krijgen. Je snapt zelf wel dat ik daarmee bedoel dat ze de tuin tot hun beschikking krijgen.
Er oude gedragen schoenen / klompen neer zetten.
Het schijnt als ze de mensengeur ruiken uit de buurt blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Misschien handig van mij om te vermelden dat het om tamme konijnen gaat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke sorry dat had ik niet begrepen dit is idd om wilde konijnen uit je tuin te houden;)
Als het om niet al te veel planten zijn (bijv. in huis) smeer dan op het blad een beetje sambal. Meestal werkt dat erg goed. Geen chemische troep, gewoon een super pittig stukje blad voor je konijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wil ik wel eens proberen.
Mijn ene konijn heeft voorkeur voor één plant, waar dus niet veel van overblijft. Die schijnt erg lekker te zijn. Of precies in de weg te staan, dat kan ook. Heb er nu gaas overheen gezet.
kan de plant zelf wel tegen sambal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar ik kan wel vertellen dat onze planten er totaal geen schade van hebben ondervonden. Na 2 dagen hebben we de sambal eraf gehaald, want het knagen en bijten was totaal afgelopen.
We hebben niet het hele blad ingesmeerd. Alleen de rand van het blad.
Hopelijk werkt het bij u net zo goed als hier.
Konijnen zijn heel slim, ze leren snel hun naam, maar ook allerlei commando's. We hebben twee konijnen, de oudste is 10 en komt als je hem roept (het gaat niet zo snel meer) gaat op commando op zijn achterpoten zitten en komt niet tussen mijn bloemen of groenten. De jongste is een uitdaging, bijna een jaar oud en kwam als verwilderd konijn bij ons. Hij luistert naar zijn naam, en komt af en toe als hij zin heeft. Als het straks beter weer is gaan we ook met hem oefenen dat de tuin en de moestuin van mij zijn. Hiervoor heb ik een tuigje met een riempje.Een simpel "nee" is voldoende, slaan, rukken en boos worden helpt niet, je verliest het respect van je konijnen hiermee. Biedt als alternatief voor je verleidelijke planten een grasveldje en/of de zandbak aan, succes verzekerd!
Als je geen tijd hebt, kun je overwegen een hekje te plaatsten, konijn geven snel op. Als ze er niet omheen kunnen en niet overheen, dan zoeken ze iets anders.
Doe alsjeblieft geen sambal op de planten, hiervan raken konijn aan de diarree en kunnen daar aan doodgaan. Daarbij komt nog dat het vreselijk pijnlijk is voor je konijnen.
Als je wilde, tamme konijnen bedoelt, die vrij in de natuur rond lopen, dan is er maar één oplossing: een hek plaatsen waar ze niet langs kunnen.