verslechteren je ogen als je veel dichtbij kijkt na het dragen van nacht lenzen en kan er überhaupt moeite optreden bij dichtbij zien?

ik wil binnenkort lenzen aan gaan schaffen en heb een dus vraagje over nachtlenzen.

bij 'normale' lenzen kunnen je ogen verslechteren en kan er slecht zicht optreden als je met lenzen in dichtbij kijk (je ogen moeten immers constant de lens 'tegenwerken')

gebeurd dit ook bij nachtlenzen? of treed dit effect niet op omdat er geen fysieke lens is en het oog dus gewoon op een natuurlijke wijze dichtbij kan zien?

alvast bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb nog niet eerder gehoord van het verslechteren van je ogen als je veel dichtbij kijkt omdat je je lenzen tegenwerkt, maar dat terzijde.

Ik draag zelf nu al meer dan 5 jaar nachtlenzen en heb geen enkel probleem met zien, niet met ver zien en niet met een stuk papier recht voor mijn neus.

Als jouw redenatie juist is en je ogen verslechteren doordat je je lenzen tegenwerkt, dan zul je er met nachtlenzen geen last van hebben, die heb je immers overdag niet meer in.