Zijn 'oordopjes' voor je oren schadelijk?

Ik luister gemiddeld elke dag +- 30 minuten via mijn apple oordopjes op +- 75% is dit schadelijk, en hoeveel decibel is dat ongeveer? En bij hoe hard ben je veilig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ipod op 75 procent is schadelijk, zeker wanneer je in ear pluggen hebt. Mede hierdoor heb ik gehoorschade gekregen, ik heb ergens gelezen dat muziek op de ipod luister met 50 procent niet schadelijk is.

Het beste antwoord

Ten eerste denk ik dat je niet bedoeld je oordopjes zelf? Maar de muziek? Toch? Nou volgens mij hebben veel iPods volumegrens. Als je het dan op 75% zet, wat ik kan afleiden uit je verhaal zal je niet snel gehoorschade optreden. Althans niet in erge vorm door het muziek luisteren.

Je oordopjes zelf zijn niet schadelijk voor je oren, behalve dat je eventueel wat pijn kan hebben nadat je na lang luisteren je oordopjes uit doet.

Misschien kan je eventueel deze link: http://www.apple.com/nl/sound/faq.html

Gebruiken, over de "recommended settings" van Apple
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oordopjes zijn wel degelijk schadelijk voor je oren.
Als je af en toe muziek luistert is er niet veel aan de hand, maar gebeurt dit geregeld, en staat het volume erg hoog, dan kan dit op lange termijn tot gehoorbeschadiging lijden.

Als je iPod op 75% staat denk ik dat het niet heel erg schadelijk zal zijn voor je oren als het maar een half uurtje per dag is.

Vanaf 80 Decibel kan je gehoorschade oplopen als dit langdurig aanhoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik ook de Apple Earpods en ook een iPod. Ik zelf zet hem nooit verder dan 50-60% aangezien ik het dan echt hard vind. Maar als het echt rumoerig om je heen is zet je hem inderdaad iets harder maar zo hard en dan 30 minuten lijkt mij niet echt goed...