Heeft elke Samsung mobiel standaard een garantie van 2 jaar?

Laats was ik op een webshop waar ze mobiele telefoons verkochten. in hun voorwaarden stond dat ze 1 jaar garantie gaven. Ik heb gehoord dat Samsung altijd garantie geeft van 2 jaar? Mogen winkels bepalen of zij maar 1 of 2 jaar garantie geven? of is het standaard zo dat je alle samsung mobieltjes een garantie hebben van 2 jaar ongeacht waar het is aangeschaft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fabrieksgarantie is 2 jaar. Voor productiefouten.
Accu kan bv 1 jaar zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er kan een verschil zijn tussen wat de winkel als garantie geeft en wat de fabrikant als garantie geeft.

Antwoorden (1)

Nee, dat ligt er maar net aan in welke winkel je het hebt gekocht of besteld. Meestal is er niet veel verschil tussen de jaren. Vaak is de garantie wel lager (1 jaar). Dit doen ze vooral omdat je na 1/2 jaar vaak een nieuwe mobiel koopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je na een half jaar al een nieuwe telefoon kopen?
Ik heb een Samsung C3050 die ik bijna dagelijks gebruik uit 2009, wat voor een telefoon jong is. En een Samsung Galaxy Gio uit 2012.
En de fabrieksgarantie is in iedere winkel hetzelfde.