Hoe maak ik het strijken iets leuker?

Ik heb écht n hekel aan strijken. Hoe maak ik het iets leuker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
breng maar bij mij ik heb er geen hekel aan haha.
strijk ook bij anderen tegen betaling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar woon je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik draag kreukelvrije kleding. ik was kreukel vrij en ik hang ze op zonder kreukels. dit omdat mijn moeder altijd zei ''JIJ mag nooit strijken''
nou, bij deze.. zucht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serieus, strijken is echt nergens voor nodig!
Stop! Nooit meer strijken.

Antwoorden (39)

Zet je favoriete muziek op, bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
En denk zo; straks is alles mooi gestreken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je favoriete muziek op zetten en op de maat strijken! of samen met een vriend/vriendin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een strijkfeestje! Klinkt gezellig
ik vind het zelf altijd leuk om leuke muziek erbij op te zetten. lekker meezingen.
dat maakt het al een stukje leuker.
of zet de strijkplank zo neer dat je ondertussen wat tv kan kijken.
14 jaar geleden
Strijk eens voor de tv met een leuk programma...

Doe eens een wedstrijdje strijken met deze of gene..

Laat iemand anders voor je strijken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je lievelingsmuziek en een aangenaam drankje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ze meestal bij het stofzuigen "I want to break free" van Queen aan (hij staat ook te stofzuigen aan het begin van de clip) en dat werkt perfect.

Muziek en keihard meebleren (in mijn geval waarschijnlijk ook nog eens vals) helpt niet om het strijken leuker te maken, maar wel om de tijd sneller te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er iets bij te doen.
Vroeger thuis overhoorde mijn moeder vaak mijn woordjes frans of duits, terwijl de radio gezellig aanstond, en er een grote pot thee gedronken werd tussen de bedrijven door.
ik strijk vaak bij Oprah : als er iets spectaculairs is, kan ik snel kijken, en in 3 kwartier heb ik aardig wat weggestreken.
En dan als 'beloning' even lekker met een bakkie, krant,tvgids, of tijdschrift, en de 'schoot'kat op de bank - dan snorren we in duo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strijken wordt zo bijna leuk. +
Breng het naar de strijkservice en ga lekker met een vriend(in) op een terrasje genieten van de ontluidende lente.

Toegevoegd na 1 minuut:
'onluikende lente' bedoel ik natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cocaïne of XTC en je was is voor je het door hebt perfect gestreken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik het altijd als een soort van rustmoment. Ik kan dan lekker aan vanalles en nog wat (be)denken!
De ene keer dwaal ik af over vroeger en de andere keer denk ik van... hmmm hoe bak ik de perfecte appeltaart haha :)

Toegevoegd na 1 minuut:
OH ja... probeer het ook te verdelen over de week, zodat je niet ineens een hele berg weg moet strijken + koop "stijkvrije" kleding.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek iemand die het tegen betaling voor je strijkt. Probeer in die tijd meer geld te verdienen dan dat je aan de persoon kwijt bent die het voor je strijkt. Zo heb je en gestreken kleren en extra geld. Jou tijd is te kostbaar om te strijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als dat dan niet zo is? Ergens is er iemand wiens tijd daar niet te kostbaar voor is...
Zet leuke meezingmuziek op en zing vrolijk mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ thanx voor die duitse site,kan er veel mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké Dreamqueen!!!
Vrijdagmiddag: strijkmiddag! Vers kopje koffie er bij, harde muziek op of een lekkere scifi-klassieker in de DVD-speler, en de strijk van de hele week in één keer. Je kunt er maar van af zijn!
(Wat ik trouwens nog veel erger vind: de was weer in de kasten stoppen. Dat laat ik aan m'n schatje over.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb sinds een paar jaar helemaal geen hekel meer aan strijken.
Ik zet een luisterboek op en strijk hele stapels weg terwijl ik me helemaal inleef in het verhaal.
Geweldig! Soms vind ik het zelfs jammer dat het strijkgoed op is, en het verhaal nog niet af.
Dan wacht ik met het vervolg op de volgende stapel strijkgoed, want die komt onherroepelijk snel weer :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gedacht om wat extra bij te verdienen door voor anderen te gaan strijken.
Maar wat heeft men er voor over?
Ik strijk ook heel erg netjes, en álles.
Tot dweiltjes en handdoeken aan toe.
Want dan heb ik het idee dat alle bacterieën en virussen wel dood zijn, met zo'n hete strijkbout erop :-)
Ik neem altijd een paar van mijn favoriete soaps of comedys op en zodra ik aan de strijk begin, laat ik die heerlijk achter elkaar voorbijkomen, kopje thee, stukje chocolade erbij, gaat prima, soms is het strijken te snel voorbij, zo gezellig is het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het als een ZEN-oefening. Jij ,de strijkplank, de was en de strijkbout zijn bij elkaar omdat het zo moet zijn.

Waarschijnlijk wil je altijd sneller klaar zijn, het duurt je altijd te lang en dat heeft het strijken alleen maar erger gemaakt in de loop van de tijd.

Het lastige van strijken is dat het niet helemaal dom werk is, je moet er wel een beetje bij blijven en het is nou ook weer niet zo ingewikkeld dat het een leuke puzzel is.

En dat is meteen de uitdaging! Het is de ideale ZEN-oefening zonder dure leraar! Je kan veel van het strijken leren als je het gaat zien als een les voor je eigen leven.

Vanaf nu is het strijken een moment op de dag dat je nergens aan hoeft te denken en elke strijk waarmee je het strijkgoed strijkt, daarmee strijk je ook de stress in je lichaam een beetje gladder. Voor je begint, trek je schoenen uit en adem rustig en diep door je neus naar binnen en door je mond weer naar buiten. Herhaal dit 3 keer. Dan kan je beginnen en ga op zoek naar de nieuwe zwier. Strijk van je af en laat de stress gaan. Strijk naar je toe en haal binnen die rust. Strijk in de rondte en wals door alles van jezelf heen.

Als je op deze manier strijkt, zullen er mensen zijn die je voor gek verklaren, maakt niet uit, wij weten wel beter. Dat rotstrijken is nu het op adem komen en het loslaten in die woelige tijd geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet leuker, maar wel minder vervelend: ik strijk niet als goed uit de was komt, maar naar behoefte. Het is de stapel strijk die me tegenstaat.

Dus heb ik het hele begrip 'de strijk' de deur uitgedaan, en strijk ik alleen iets als ik het wil dragen. En mijn man doet hetzelfde. Dat is gewoon onderdeel van het ochtend- (of als ik heel vroeg de deur uit moet: avond-) ritueel, net als tandenpoetsen of veters strikken.

Eén bloesje strijken voordat ik de deur uitga, vind ik lang niet zo vervelend als vijf bloesjes en vijf overhemden achter elkaar strijken.

Verder let ik erop dat ik kleren vanuit de wasautomaat strijkvriendelijk te drogen hang: éérst uitslaan, dan zijn de ergste kreuken er al uit. Dan récht op een geschikt hangertje hangen. Bij bloesjes/overhemden de kraag recht doen en om en om de knopen dicht (de bovenste twee allebei dicht). En dan bij alle kleren alvast dreigende valse vouwen en opgefrommelde pijpen/mouwen recht trekken.

Op die manier blijken veel minder kledingstukken het nodig te hebben om gestreken te worden, eigenlijk alleen de overhemden en bloesjes, en heel af en toe wel eens een rokje.

En bij de bloesjes wil ik ook nog wel eens smokkelen: als ik er toch een truitje overheen draag, strijk ik alleen de kraag, de manchetten en het bovenste deel van de voorpanden. Dat is toch het enige wat mensen te zien krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tv met ingebouwde dvd speler op de strijkkamer staan, dus ik vind het nu niet meer zo erg om te strijken. ik zet gewoon een leuk dvd'tje op of doe het tijdens een leuk programma op de t.v en dan is het zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier thuis gebeurt het met terwijl programmagemist.nl op staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het al jaren nauwelijks meer. Het levert veel tijd op.
Alles goed glad aan de lijn hangen. Af en toe eenkraagje bijstrijken en de boel netjes opvouwen. Dat laatste doen wij ook niet meer, heel hevig. Wij leggen alles op tafels op de zolder. Wie zegt dat ik mooie kasten moet hebben?
Nu ik niet meer werk, verlang ik wel eens naar nette kasten, maar het strijken is te vervelend, zelfs met radio en muziek.
Dus mijn advies is: beperk het strijken. Jij bent de baas en niet de kast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is maar een antwoord op mogelijk: Extreme Ironing. Alle opwinding van buitensporten, alle gemak van een gestreken hemd achteraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep..... zeker een manier om strijken interessant te maken en naar mijn idee met afstand de vreemdste hobby die mensen kunnen hebben.
Ik kies liever voor een flinke dosis wasverzachter en meteen na de wasbeurt uithangen. Wekt prima, als een biljartlaken wanneer het droog is.
Strijken is een kunst, en dan kan je zeggen so wat kan ik mooi strijken zeg, en dan beetje trots op je zelf zijn. en verder met strijken.
Meer weet ik niet hoe je strijken leuker kan maken.
Zet een muziek op, en zing zelf ook mee.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-zet de radio aan
-zet een sproojes-cd aan
of:
-mediteer op het strijken, geef je 'over' met volle aandacht aan de strijk-handelingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk tijdens het strijken van elk kleding stuk wat je deze keer hebt bespaard door het zelf te doen. En wat je van dat geld zou kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak het strijken leuker door niet te teveel was op te sparen. Wat ook leuik is een vrolijke hoes voor om de strijkplank. Door bepaalde kleuren wordt je automatisch vrolijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je partner het strijken te laten doen, en zelf gezellig met een vriend of vriendin uit te gaan.

Toegevoegd na 5 uur:
Daarnaast kan je ook een interieurverzorgster in dienst nemen, met een beetje onderbetalen ben je 20 euro per ochtend kwijt. Doen mij buren ook 2x in de maand, en die zijn zeer tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet er lekker de BBC Worldservice op de radio bij aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een heel leuk liedje op waar je heeeel vrolijk van wordt lekker mee zingen en dansen en daarna denken af wat is alles mooi gestreken seg :D

xx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het eens met je andere hand, Lachen,ha,ha.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het samen met de buurvrouw.
Kunnen jullie ondertussen lekker kletsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je uitzicht hebt op de TV. Strijk nooit langer dan ongeveer een uur achter elkaar. Wees selectief wat je strijkt en hoe goed je het strijkt. Een overhemd moet helemaal netjes, tenzij je er een trui over draagt. Een wit t-shirt dat je onder een hemd draagt, hoeft ook niet punctueel.

De kwaliteit van je strijkbout is ook van grote invloed. Heb je een simpel stoomstrijkijzer, dan strijk je je vaak nog steeds rot. Als je een strijkijzer hebt met zo'n losse watertank en stoomgenerator, dan ben je echt een stuk sneller en makkelijker klaar. (Zie link voor voorbeeld)

Betere tip, als je je het kan veroorloven: 1x per week een hulp laten langskomen die ook voor je strijkt. Werk desnoods zelf elke week een paar uur over en je hebt haar er weer uit, iedereen blij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een viool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderwaterstrijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Links wasgoed, midden strijkplank, rechts plank/tafel.
Muziekje erbij, zingen en strijken!
Of je koopt kleding die niet gestreken worden, probleem opgelost?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://images.google.nl/images?rlz=1C1CHMB_nlNL362NL362&sourceid=chrome&q=extreem+strijken&um=1&ie=UTF-8&ei=R12ZS4-NJpPa-QbIzvnICg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBYQsAQwAA

Hiernaast zou je ook kunnen proberen om iets met filosofie te doen > ik weet helaas niet meer welke persoon dit had gezegd <
- als je dan toch iets moet doen, richt er dan je volle aandacht op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet goeie muziek op, of een praatprogramma.
Beloof jezelf om direct na het strijken "goeievraag" te openen: je voeten zullen rusten en je leert nog wat bij .
Ik heb het juist toegepast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nodig een strijkorkest uit... En laat het orkest je kleren strijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stijkorkest op tournee oftewel een 'uitstrijkje.'
Wat weer een on zinnig antwoord waar niXin zit.
Van mij ook een puntje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie plus, al was het alleen om de humor!
Gewoon niet doen. Niet strijken, het is nergens voor nodig, nergens goed voor.Denk er maar eens over na. Ik heb geen strijkijzer of -plank en nog nooit gemist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik strijk ook niet graag maar met goed gereedschap is het het halve werk. Koop zo'n hogedruk stoomstrijkijzer, zo een met een aparte watertank. Sinds ik zo een ding heb (bij de Aldi toen € 75,-, dat scheelde de helft in aanschafprijs vergeleken met de bekende merken zoals Tefal), strijk ik prettiger omdat de kreuken uit bv linnen er nu wel uit gaan. Maar vooral strijk ik een stuk sneller. Het is nog steeds niet mijn hobby, maar het is leuker geworden.

Verder probeer ik strijken als een meditatief moment te zien.