Waarom zijn de ovens van Ikea in de VS breder dan in Europa?

Ik heb gekeken naar een Ikea-keuken, maar het blijkt dat Ikea alleen maar ovens (en bijbehorende kastjes) van 60 centimeter heeft. Het liefst zou ik een bredere oven willen. Op de site van Ikea in de VS zijn de meeste ovens ruim 76 centimeter breed. Waarom dat verschil?

bamibal
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De thanksgiving kalkoen moet er natuurlijk wel inpassen en die is een stuk groter dan ons traditionele kerstkonijn ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn niet voor niks gemiddeld een stuk dikker in de VS, de Quadrouble Burgers moeten er wel in passen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een keukenwinkel kun je wel bredere ovens kopen maar daar zit een prijskaartje aan natuurlijk :-)
paulus811
10 jaar geleden
Voordat je aan 'importeren' denkt, de ovens in de VS werken op 120 volt. In NL werkt het dus niet.

Antwoorden (2)

Het gemiddelde woonoppervlak van een huis in de VS is ongeveer twee keer zo groot als dat van een huis in Europa.
Dus waarom een klein oventje nemen als het ook iets groter kan?

Toegevoegd na 21 uur:
Daarnaast moeten er grotere maaltijden in de oven kunnen.
Gemiddeld aantal personen per huishouden VS: 2,55 (in 2012)
Gemiddeld aantal personen per huishouden Europa: 2,3 (in 2012)

Toegevoegd na 21 uur:
Daarnaast moeten er grotere maaltijden in de oven kunnen.
Gemiddeld aantal personen per huishouden VS: 2,55 (in 2012)
Gemiddeld aantal personen per huishouden Europa: 2,3 (in 2012)
SimonV
10 jaar geleden
Kalkoenen, is het antwoord. Het nationaal gerecht van Amerika. Die kunnen joekels zijn van 18 kg. Dit kan je niet kwijt in een klein oventje. Nu gaat het eigelijk niet alleen over kalkoenen, want in Amerika is alles groter ook het andere voedsel
Robby BB