Wat zijn de consequenties van wonen in nederland en werken in antwerpen?

Als student bezig met afstudeerproject van 1 dag in de week school. De overige 4 dagen zou ik in Antwerpen een tijdelijke baan kunnen accepteren van 32 uur in de week. Waar moet ik rekening mee houden qua wonen, belasting, uitbetaling, reizen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

U bent, zegt u, woonachtig in Nederland. U werkt echter in Antwerpen. U zult dus last hebben met het woon-werkverkeer. Misschien moet u een reiskostenvergoeding aanvragen aan de werkgever. Als binnenlands belastingplichtige bent u in Nederland belasting verschuldigd over uw wereld inkomen, waar dan ook verdiend. Let op dat u aftrek vraagt (bij het doen van aangifte in Nederland) om aftrek ter voorkoming van dubbele belasting of vermeld de buitenlandse bronbelasting. Reist u met de auto van de zaak? Let op eventuele bijtelling wegens prive-gebruik. Houdt een nauwgezette kilometeradministratie bij als je de bijtelling wenst te ontlopen.Met uw eigen auto of met de trein? Laat het loon storten op uw nederlandse bankrekening en draagt er zorg voor dat de werkgever het juist IBANnummer gebruikt.