ik ga van windows 7 ultimate naar windows 7 home premium, hoe behoud ik al mijn programmas?

ik ga dus van windows 7 ultimate naar windows 7 home premium
en nu is mijn vraag hoe ik mijn bestanden het besten kan behouden zodat ik niet alles opnieuw hoef te downloaden en installeren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom ga je eigenlijk van Ultimate naar Premium?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien verstandig om even te wachten tot eind juli, dan komt Windows 10 uit die gratis is voor iedereen. Ook voor degene die nu een Windows versie hebben die legaal is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Misschien verstandig om even te wachten"
Ja, verstandiger om even te wachten met Windows 10, totdat de eerste SP uit is van dit OS...Windows staat vooral niet bekend om haar uitmuntende software uitrollen...Denk aan 98, Millenium, Vista
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb een illegale versie van ultimate :) en ik vind persoonlijk windows 8 of hoger niet fijn en wil gewoon bij de windows 7 blijven omdat dit voor mij het beste werkt! vandaar dat ik terug ga naar home premium en ik heb windows 7 home premium voor een paar tientjes kunnen krijgen nieuw.

Antwoorden (2)

Je kunt in principe niet downgraden naar een lagere versie, alleen upgrades zijn toegestaan in Windows echter met een paar wijzigingen in het register(zie bron) kun je de versie naar waar je naartoe wilt downgraden in het register instellen, en dan met de installatie DVD de 'upgrade' uitvoeren, alle persoonlijke bestanden en programma's blijven op deze manier behouden, echter een paar services en windows eigen programma's worden teruggezet naar fabrieksinstelling(i.e. standaard instelling)

Voor hoe en wat en waar zie bron: http://www.unawave.de/installation/downgrade-en.html?lang=EN
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je doet een downgrade helaas
dan zal je toch een schone install moeten doen
je kan waarschijnlijk beter alles opnieuw er op zetten

je kan de gewone user documenten wel bewaren op een D of extern schijf
maar je oude map program files en programfiles x64 kan je helaas niet zomeer even koppelen
veel software zeker die met serie nummer komen dan niet in je register
het gaat meestal gewoon nooit goed
de bestanden die je gemaakt het zijn prima te bewaren
de programma zelf helaas niet zo goed

het beste is ze toch maar te herinstalleren

Een backup van je hd is ook niet echt geschikt omdat je de backup dat terug zou zetten op een ander systeem
vaak herkent het backup programma het niet
en dan ben je helemaal de klos
aangezien die backup vaak helemaal encrypted zijn

kan je er niets mee als het niet word teruggezet op het zelfde systeem

Dus kopieer alleen je map users documenten afb etc naar D of andere externe schijf
ik ga er maar vanuit dat je geen outlook of ander emailprogramma zoals incredimail gebruik dus je mail zit wel snor denk ik

foto etc staan misschien al in dropbox google drive of iets degelijks ??
capthavoc