hoe kunnen de beheerders van goedevraag van af thuis deze pagina beheren ??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe kun jij vanaf jouw huis een vraag op diezelfde server plaatsen? Via de wonderen van het internet. Als het kan op een PC kan het op een netwerk en kan het op het internet. Misschien begrijp ik je vraag niet goed. Misschien kan je hem dan even verduidelijken.

Antwoorden (1)

(Even in Jip en Janneke)
Net als je PC

Stel je voor dat de server van GV op het kantoor bij Sanoma staat (staat ie vast niet maar stel je voor) Je kan een beeldscherm aan de server hangen en een keyboard(zeggen we, of het echt kan weet ik niet). Nu kunnen we de server direct aanspreken. Duidelijk.

Net als je thuisnetwerk

Haal de monitor en het keyboard weg en zorg dat de server in het netwerk zit, spreek de server via een programma en het intern aangewezen IP-adres. Nu kan je precies dat maar vanuit een kamer of meer verder, nog steeds in hetzelfde gebouw

Nu de stap die je wil

Zorg dat de router op het kantoor openstaat en dat je van buitenaf natuurlijk iets van authenticatie moet toepassen om de server te beheren. Zorg dat je weet wat het externe IP-adres is en ook hoe je dan nog intern de stap moet maken om tot de server te komen. Nu kan je weer precies wat je in stap 1 en 2 ook kon.

Overigens kan het ook zo afgesteld staan dat de beheerders alleen op locatie de server kunnen beheren.