Motorrijtuigenbelasting

Van de belastingdienst ontving ik een brief voor het betalen van de motorrijtuigenbelasting. Deze betaal ik per kwartaal. Ik krijg over een maand echter een nieuwe auto waarover geen motorrijtuigenbelasting betaald hoeft te worden.

Moet ik nu gewoon het hele bedrag naar de belastingdienst overmaken en wordt later 2/3e teruggestort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon overmaken. Als je die nieuwe auto krijgt gaat de belastingdienst kijken wat het verschil is tussen nieuwe en oude auto en het verschil krijg je dan terug gestort (of moet je bijbetalen als de nieuwe auto meer belasting zou kosten dan de oude...maar dat is bij jou zo te zien niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou altijd de belastingdienst kunnen bellen. Om een aanvraag te doen of jet het eenmalig maar voor een maand kunt betalen.

Mocht je het wel gelijk betalen voor een kwartaal, krijg je de rest terug als je deze auto hebt overgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja jr betaalt het bedrag gewoon aan de belastingdienst en later word het bedrag gewoon weer teruggestort op je rekening.