Is 2 gb mobiel internet voor tablet veel?

Ik heb een ipad mini besteld alleen wou ik weten of ik met 2gb intenet een hele maand door kom, thuis gebruik ik gewoon wifi en wie is het goedkoopst het liefst had ik onbeperkt maar ik kon dat dus niet vinden
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.7K

Het beste antwoord

Voor whatsappen en af en toe iets opzoeken is dat genoeg. Vooral youtube of andere filmpjes onderweg afspelen vraagt veel van je mobiele internet. Als je in de appstore een gratis app download die je dataverkeer in de gaten houdt en je waarschuwt als je in de buurt van de 2 GB komt kan het eigenlijk niet mis gaan. Via de link zie je een voorbeeld hiervan. Je stelt in hoeveel je limiet is en per dag/per week/per maand houdt hij precies bij hoeveel je verbruikt. Wij redden het op deze manier makkelijk met 1 gb en houden dan vaak nog over.

Wat wel nog belangrijk is dat je het automatisch binnenhalen van updates uitzet en ervoor zorgt dat je apps installeren en updaten gewoon altijd via wifi doet, dan is die 2 GB ruim voldoende om veel mee te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (3)

Ik werk nu bijna 1 jaar met de ipad2 met 3G en heb ook een 2gb prepaid abonnement. We gaan veelvuldig met de camper op stap en gebruiken altijd de ipad voor internet, skype mail en noem maar op. Het is mij nog niet gelukt om die 2gb op te krijgen in 1 maand. Dus als ik het weer over moest doen zou ik zondermeer weer hiervoor kiezen. we gebruiken een prepaid abonnement van Vodafone. ook zijn we veel in het buitenland en doen dan een prepaid van het desbetreffende land in de ipad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard gebruiken we thuis altijd WiFi maar ik zet nooit de mobile data uit omdat de de ipad dan automatisch voor WiFi kiest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals boven al aangegeven: met 2gb kun je het makkelijk redden, mits je niet teveel data intensieve applicaties gebruikt (zoals youtube, muziek streamen, etc).
Je kunt bv ook een calculator gebruiken (zie de link in de bronnen) om een schatting te maken van hoeveel data je ongeveer nodig zal hebben in een maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi,
voor 5000 whatsapp berichten betaal je 7mb en voor video en muziek streaming zo het 5 dubbelle voor 1 minuut dus hangt van jou verbruik af