In Roemenië is het hele jaar door 1 uur later dan in Nederland en België.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vanuit Amsterdam is het 2 uur 45 minuten vliegen naar Boekarest. Zie de link voor een tabel voor vliegduur vanuit Amsterdam naar andere Roemeense steden.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ligt eraan waar je in Roemenië wilt zijn, vanaf Amsterdam is in ieder geval nogal prijzig te vliegen. Vanaf bijvoorbeeld vliegveld "Weeze", net over de grens bij Nijmegen, kun je in 2 uur naar Klausenburg (Cluj-Napoca) vliegen. Ikzelf vlieg vaak van Eindhoven naar Budapest (Hongarije) en stap daar op de bus naar Roemenië.

Beide opties kosten je maximaal 50 euro, als je vroeg genoeg boekt.

Je vliegt meestal zo'n twee uur over. Het is daar altijd 1 uur later, dus het verschil tussen vertrek- en aankomsttijd zal zo'n 3 uur bedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het reële tijdsverschil tussen Amsterdam en Boekarest is ongeveer 7°...> en half uurtje.
Roemenië ligt wel in de tijdszone van Ankara : dus het is volgens de klok één uurtje later dan bij ons.
Bij een rechtelijnsvlucht kan je rekenen op ongeveer 900 km per uur.
Boekarest is een goeie 1600 km van Amsterdam :dus iets minder dan twee uur. De tijd van rondcirkelen ,stijgen en dalen ...en rekening houdend met het feit dat andere luchthavens moeten vermeden worden , want Europa heeft er veel....moet je er wat tijd bij rekenen . Hoeveel is afhankelijk van de condities , maar die worden in het vluchtschema opgenomen. Veel meer dan een half uurtje zal at niet zijn. Dus 2.30 uur vliegen moet kunnen.
Rekening houdend dat het daar al een uurtje later is , zal je 3.30 uur later landen , dan bij het vertrek op bv. Schiphol.
Goeie reis!