Hoe kan je op internet zoeken op noorderbreedte en oosterlengte?

Mijn zoontje moet voor school opzoeken welke stad op 41 noorderbreedte en 28 oosterlengte ligt. We hebben geen atlas thuis, is dit op internet op te zoeken? Op de kaarten die ik kan vinden kan je geen precieze locatie krijgen.

13 jaar geleden
41.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet dat perse worden opgezocht op internet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
New York? Laat even weten wat het was ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeeee NY ligt op ca. 77 westerlengte. Die 40 is wel goed.
(Ik heb een atlas)
Aponi
13 jaar geleden
Ik heb hier geen atlas en de bieb is en de bieb is een beetje te ver weg en sluit om 5 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar hoe nuttig het is om een atlas te hebben!
Aponi
13 jaar geleden
Tja, die had ik volgend schooljaar willen kopen. Zolang hij op de basisschool zit heeft hij hem nooit thuis nodig gehad. Hij kon tot nu toe alles wel op internet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het.
Hieronder staan wel goede tips, via google earth. Ga het zelf ook proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, geen atlas in huis! Heiligschennis! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha.
Overigens net zoiet als geen kaart hebben in je auto als je een GPS hebt.

Het beste antwoord

je kan bij googlemaps ook coordinaten invullen,
dus gewoon 41,28 en dan kom je in Tekirdağ, Turkije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, weer wat geleerd! PLUS
Dan moet je dus vooral maar weten hoe je het moet noteren.
Aponi
13 jaar geleden
Hij had al op google maps gezocht maar wist niet hoe hij het daar op kon zoeken, bedankt.

Andere antwoorden (5)

Bij de openbare bibliotheek (en op school) kun je gratis een atlas raadplegen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk eens in de buurt van Turkije.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
Hij heeft het voor morgen nodig dus op school gaat niet meer en de bieb is hier nergens in de buurt en gaat om 5 uur dicht. Dus dat lukt helaas niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind het wel gemeen dat hij dat huiswerk pas vandaag heeft opgekregen.
Daarom denk ik als grote stad aan Istanboel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij verraadt het antwoord van huiswerk!!
Aponi
13 jaar geleden
Hij had zijn werk op school niet af en moest het van de juf thuis afmaken, vandaar. Maar heb hier geen atlas.
Ik weet dat je via Google Earth kunt zoomen op bepaalde coordinaten, volgens mij kan dit via de site van Google Maps ook.
13 jaar geleden
je zou Google Earth kunnen gebruiken, een gratis te downloaden programma. Is ook erg leerzaam.
Daar klik je in het menu "Toevoegen" op "Plaatsmarkering". Als Breedtegraad geef je op 41N en als Lengtegraad 28E. Dan klik je op OK.
Je zal zien dat je dat in het westen van Turkije uit komt, aan de "Zee van Marmara".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
Zodra hij zijn werk af heeft gaat hij ook even op google earth kijken zegt hij , bedankt.
Iedere plaats op aarde kun je aanduiden met een breedte- en lengtegraad. Zo ligt de hoofdstad van Spanje, Madrid, op ongeveer 41o noorderbreedte en 4o westerlengte. Je schrijft dat als volgt op:
(41o NB, 4o WL).

Je moet dus bij Madrid een stuk naar rechts.

Met Google Earth kun je het wel vinden.
Ik kom dan ergens bij de "Zee van Marmara" uit,
in Turkije.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noorderbreedte turkije