Wat voor licht heb ik boven de zee gezien?

Afgelopen avond (het was donker) liep ik over het strand van scheveningen, kijkend naar de zee. De gewoonlijke schepen lagen aan de horizon, maar in de verte was ook een erg fel, oranje licht. Het fonkelde als vuur. Het was heel duidelijk te zien, en een hele cirkel van licht was zichtbaar om de 'bron'. Vanaf mijn locatie (recht voor het Kurhaus) was het licht aan de linkerkant, en als je goed keek kon je een soort paal/schoorsteen aan de rechterkant van het licht zien. Ik dacht zelf dat het een boorplatform was, hoewel ik betwijfel of die dingen zo veel licht geven. Heeft iemand een idee wat ik gezien heb? Er was trouwens geen rook te zien, en het licht was roch echt te fel en te groot voor een normaal schip (heb het licht met de schepen vergeleken).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan een flare zijn, voor een goede verbranding steken ze daar stoom op waardoor er geen rook wordt gevormd.

Antwoorden (2)

Er is voor de kust een platform . Waar soms in de nacht licht brand . Ga bij helder weer over dag eens kijken . Van af een hoog punt . Het lijkt een olie boortoren maar ?? Indien er wat nevel hangt zie je alleen een licht bal . Maar nu brand het licht niet . :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Wat bedoel jij met die vraagtekens? Die zie ik regelmatig in je antwoorden. Waarom schrijf je niet gewoon wat je zeggen wil? Dat lijkt mij veel duidelijker. Laat s.v.p. even weten wat je met die vraagtekens in dit antwoord bedoelt! Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet wat dat platform daar doet .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het was gisteravond behoorlijk helder... Dus ik denk niet dat het daar nevelig was
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn volgens mij gewoon lampen . Ik zie het van afmijn keuken raam . Ik woon hoog .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk ik nu ook, ja
Dat is een olieboortoren die gas affakkelt en dat is het vuur wat je ziet!