Zijn er plekken in nederland waar goud is te vinden.

Ik weet wel dat er plekken in nederland zijn waar je goud in minuscule vorm kunt vinden. Maar waar zijn deze plekken en zijn ze ook in zuid limburg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Als er goud is maak je denk het meeste kans op een schilfertje in kleine beekjes in Zuid Limburg.
Niet ver over de grens het Duitstalige deel van België ligt waarschijnlijk ergens een goudader, die nog niet werd gelokaliseerd. In het dal van de rivier de Amblève zijn geregeld goudschilfers gevonden en ook in een paar andere rivieren kan met de zeef naar goud worden gezocht, op de wijze van de goudzoekers in Alaska. Tot het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog werd bij Montenau zelfs nog een goudmijn geëxploiteerd.

Toegevoegd na 10 minuten:
30 km rijden van Zuid Limburg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij de juwelier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn er , meestal goed bewaakt trouwens.
De Nederlandse bodemgesteldheid is niet geschikt om goudmijnen te verbergen.
Succes en mocht je wat vinden stuur gerust een PM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een metaaldetector en dan kom je er snel achter. Je hebt ook vrij goedkope detectors overigens. En dan kun je op de akkers gaan zoeken en als daar vroeger veel mensen hebben geleefd op die plaats dan heb je een goede kans dat je iets vind. Ook goud kun je vinden. Zo is recentelijk nog iemand op tv geweest die flink wat goud vond met een metaaldetector op een akker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een metaaldetector en geloof me goud is echt een uitzondering. Zoiets vind je misschien maar 1 keer in je leven.
Goud kan ontstaan op plekken waar diep onder de aarde magma tot afkoeling en stolling is gekomen. Je vindt goud-aders altijd in de buurt van kwartsaders bij graniet. Dit hebben we in de Nederlandse ondergrond niet, of zo diep dat je er met geen mogelijkheid bij in de buurt kunt komen.

Dus helaas, dat gaat hem niet worden. Het enige goud dat in Nederland vindbaar is, zijn hele kleine deeltjes die vanuit de bergen meegesleept zijn en die zijn zo verspreid door over het hele zanderige deel van Nederland, dat ze niet echt winbaar zijn.

Is er nog hoop? Zie bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlandse Bank??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meeste goud kun je denk ik vinden in de Goldstrike, 23.5 karaat. Verder zou het wel in de grond zitten, maar niet met grootte stukken.