Waarom houden slangen niet van mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet waarom, maar kan het ze niet kwalijk nemen!!!

Het beste antwoord

Slangen zijn dieren. Dieren houden niet van mensen. Het hele gevoel van 'houden van' wordt door mensen op dieren geprojecteerd. Slangen hebben geen behoefte aan lijfelijk contact met mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 omdat je deels gelijk hebt.
Slangen houden niet van mensen omdat wij stinken.
?? Vreemd?? Nee hoor. Wij wassen ons met zeep, shampoo etc. en de slang houd niet van de geur van deze produkten. Ze ruiken veel beter (tot 600 x beter) dan de mens waardoor de onnatuurlijke geur van beschreven produkten als onaangenaam wordt ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom stel je vragen waarvan je het antwoord al weet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag jettemme, had je hiervoor graag een + gegeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je scarlet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik naast dit medium ook nog ander sites bezoek waar ik mijn info vandaan haal.
Daarnaast wil ik ook gewoon weten hoeveel echt slimme mensen hier komen....weinig dus.

Andere antwoorden (5)

Slangen hebben dat gevoel van houden van niet. Het zijn koudbloedige roofdieren
13 jaar geleden
Omdat wij mensen over het algemeen ook niet van slangen houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste reden waarom slangen niet graag mensen zien is omdat ze bang zijn. Ze zijn bang dat wij een bedreiging vormen voor hem... Daarom bijten ze meestal mensen met gif.
Ze proberen zichzelf te verdedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slangen weten echt niet dat wij mensen zijn. Zij zien ons allen als een gevaar en vluchten meestal weg of houden zich stil en in dat geval kan het zijn dat een mens of een dier te dichtbij komt en dan moeten ze zich verdedigen. Loop je weg en kijk je van een afstand dan zie je dat ze weer stil gaan liggen of weg gaan maar ze komen zelden achter je aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij lekker stil op een zonnig plekje in de goeie omgeving ligt, kan het best zijn dat een slang bij je komt liggen om lekker op te warmen.
Grootste kans in NL is dan de ringslang. Niet giftig, maar ik zie nog voor me hoe een bioloog een ringslang beetpakte, stoer zei: hij doet niks hoor! Waarop de ringslang zijn/haar enige verdedigingsmiddel inzette: de maaginhoud over de bioloog uitbraken, met véél vaart.
Ringslangen eten vis en kikkers, geloof me, dat was een bijzonder goed afweermiddel ;p
Dus ook als een ongevaarlijke ringslang ineens opgehesen wordt en zich kapotschrikt, heeft ie nog wel afweermiddelen ;-)