wel schaaphaar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bezoek eens een kinderboerderij en check het zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een schaap ís schaamhaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, een schaap kan zich niet schamen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schapen zijn op een leeftijd van circa een half jaar geslachtsrijp. De ooien worden in het najaar gedekt.

De geur van een dekrijpe ooi stimuleert de ram. De ooi kiest de door haar gewenste ram uit en blijft dicht bij hem in de buurt. De ram snuffelt aan haar, rekt z’n nek uit, krult z’n lip, steekt z’n tong uit, bijt in de wol van de ooi, en krabt met zijn voorpoot over de grond. Als de ooi dekrijp is, gaat ze voor hem staan. Is de ram voortdurend aanwezig, dan is de dekperiode korter.

Maar schaamhaar, nee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, en een halve kip heeft maar één schaamlip Duidelijk?