Nee, een mol is niet blind, zij kunnen weldegelijk zien maar hun zicht is heel erg slecht.

De ogen van een mol zijn erg klein en zitten achter een vacht verscholen. De mol orienteerd zich door middel van zijn snorharen en de tastzenuwen op zijn neus en zijn staart.

Toegevoegd op 16-06-2009 12:50:15
Het lijkt erop dat er meerdere antwoorden mogelijk zijn.

Niet alle mollen zijn blind maar er is wel een soort mol (blinde mol) met een membraan over zijn ogen. Wat ik uit de tekst in Wikipedia kan opmaken is dat als het membraan beschadigd raakt, de mol niet volkomen blind is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, een mol is blind. Hij heeft wel oogkassen, maar geen ogen.

Mijn vader was dierenpreparateur en heeft een aantal keren mollen opgezet. Erg grappig om te zien dat de natuur gewoon de ogen niet meer aanmaakt, omdat ze niet nodig zijn.

Toegevoegd op 16-06-2009 12:31:29
Oh ja, en de oogleden zitten helemaal aan elkaar gegroeid.

Ik denk dat wikipedia het mis heeft dit keer, want ik heb het met mijn eigen ogen gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ogen als speldeknopjes; dus wel heel klein Dounja, heb je misschien niet kunnen zien. Ook het vacht zit er overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een dier op te zetten moet je een dier helemaal uit elkaar halen zeg maar. Vacht dus los, botten en schedel los, alle vlees weggooien.
Er zaten echt geen ogen, ook geen hele kleine...
jaa een mol is blind maar hij heeft een hle goeie neus waar hij goed mee kan ruiken