Ja en nee.

Je kan gewoon in water lopen met piranha's (Heb ik zelf gedaan). Echter, als je grote hoeveelheden bloed verliesd kunnen p in een soor feeding frenzy raken, waardoor je wel in een keer aangevallen wordt. Maar als je gewoon in het water loopt gebeurd er niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik was op vakantie (als kind weet niet meer waar) er viel een man in het water en echt 10000den piranhas leken er op hem te duiken.
hij kwam helemaal opengereten het water uit, alsog hij zonder beschermende kleding of uberhaupt kleding van een motor qwas gevallen.
hij leeft wel maar is voor het leven getekent.
ik dnek als hij iets langer in het water had gelegen dat hij dood was geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 piranha niet maar een hele schol wel als ze je aanvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het er niet op wagen...
Als ze genoeg gegeten hebben zit je safe, maar anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je open wondjes hebt en je zit tussen een hele groep piranhas dan zijn ze wél levensgevaarlijk, maar als je geen open wondjes hebt en het zijn er niet zo veel, dan overleef je het wel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten piranhas, varierende van zeer schuw tot agressief. De laatste komen in beperkte delen van de amazone voor, maar veruit de meeste piranhas zijn ongevaarlijk. Ik heb er zelf zonder problemen tussen gezwommen (in Suriname). De verhalen van agressieve piranhas die complete runderen kaalvreten zijn vaak zeer overdreven. Pas als ze uitgehongerd zijn en in scholen zwemmen (doen ze ook niet altijd) kunnen ze gevaarlijk zijn.

Overigens zijn mensen voor piranhas veel gevaarlijker: ik heb er zelf ook eentje gegeten: smaakt naar witvis en zit vol met graten. Zodoende zijn de meeste piranha dan ook schuw voor mensen...