hoelang kun je je plas ophouden voordat de blaas klapt?

nou zal het best verschillend zijn per persoon maar hoeveel vocht/urine kan een gemiddeld persoon vasthouden in zijn blaas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je dat stoer staan of zo, om "zeik" te gebruiken?
Het is zo "would be" en puberaal....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een ophef om een woord zeg, lachwekkend gewoon

Het beste antwoord

De blaas zal/kan niet klappen. Als de urine echt niet via de urinebuis het lichaam kan verlaten, dan zal het terugstromen naar de nieren, waar het zeer veel schade zal aanrichten. Een verstopte urinebuis is dus zeer gevaarlijk. Dit kan voorkomen bij bijvoorbeeld blaasstenen die de urinebuis blokkeren. Gemiddeld is het volume een halve liter, maar vanaf 200 ml zal je aan aandrang voelen. De maximale capaciteit is afhankelijk van leeftijd, training en gezondheid. Onbeperkt ophouden is niet mogelijk, op een gegeven moment zal je de urine laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je blaas zal niet klappen, het zal het gewoon via de urinebuis verlaten. Dat verschilt per persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je blaas rekt uit, net als een ballon. als je te vaak te lang op houd kun je niet meer goed uitplassen (denk maar eens aan zo'n uitgelubberde ballon). Dan hopen bacterien zich op met alle gevolgen van dien.