Wat is het zwakste dier?

De mier kan 10 keer zijn eigen gewicht dragen.
Redelijk sterk dus. Maar welk dier is nu het zwakst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
10.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me nog niet helemaal in je vraag vinden en vind het zonder duidelijke afkadering een beetje een meningsverzamelaartje...
amigo
13 jaar geleden
Bas daar zou je mogelijk een punt hebben al had ik daar niet aan gedacht toen ik antwoord gaf. Ik denk echter dat je geen gelijk hebt. Om deze vraag te beantwoorden moet je toch nadenken over "absolute" dingen en NATUURLIJK speelt er een soort "mening" mee van de antwoordgever MAAR DAT IS IN ELK ANTWOORD ZO. En het kan heel interessant zijn welke groep dieren iemand nog noemt en vooral om welke reden. Dat valt voor mij niet onder mening geven moet ik zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te kunnen duiden welk dier het zwakst is moet je ook weten welke dieren er allemaal sterker zijn. Dan kun je vele kanten opgaan, welke eigenschappen doen namelijk allemaal mee bij die 'krachtmeting' en in welke volgorde van prioriteit....... Ik opteer voor verwijderen, deze vraag is namelijk niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een "sterkste" dier bekend is zal er ergens misschien wel onderzocht zijn wat het zwakste is.
Vandaar mijn vraag.

Het beste antwoord

Ik kan het niet bewijzen maar als je "dier" breed ziet denk ik zelf dat de MENS behalve op zijn hersencapaciteit ZEER slecht scoort.

Voor onze omvang zijn we traag en log en hebben weinig uithoudingsvermogen en we kunnen ons ook relatief slecht aan de omstandigheden zoals temperatuur aanpassen met dat blote vel.

Ik weet niet wat een kleine pony weegt, niet veel meer dan een mens maar die kan al veel meer dragen bijv (en nog in looppas ook, en urenlang).

Maar ja, wij hebben "de brains" en die helpen ons er wel doorheen
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht er ook al aan dat de mens het zwakste dier is. Ik durfde het alleen niet neer te zetten. Maar je hebt me over de streep gezeg met je antwoord Heel veel mensen vinden dat wij beter zijn dan dieren. Ik twijfel heel erg sterk daaraan. Dofa

Andere antwoorden (7)

Die vraag is niet te beantwoorden, Er zijn bovendien nog vele diersoorten die nog ontdekt moeten worden, en de wetenschap houd zich niet bezig om elk dier dat er bestaat te vergelijken met elkaar om te kijken wie de zwakste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk de slak

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb me bedacht en denk de zeester
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een slak draagt zijn eigen huis!
En waarom een zeester? Zo'n beest is één en al spier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is een slak een soort zigeuner dan ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha zigeuner xD ik vind. Dat je reacties ook punten moet geven lol
Dat zijn dan wel de beestjes uit de familie der "Animalia", de sponsachtigen en Placozoa.
Die hebben namelijk helemaal geen spieren :)
13 jaar geleden
Ik vermoed een spons of placozoa (plakdiertje) want die hebben helemaal geen spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Bijna gelijk :)
Het dier wat zich niet kan aanpassen. Oftewel het aanpassingsvermogen is voor een dier het belangrijkste om te overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen zwakke dieren. Zo zeiden ze meestal de sterkste overleven.Het dier past zich aan de klimaat en de omgeving. Dus ik denk geen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welk opzicht bedoel je 'zwak'? Hoeveel ze kunnen dragen? Nou een slak kan bijvoorbeeld niets dragen, dus zwak.
Maar je kan ook bedoelen dat het dier het zwakste is in een groep...