Ze eten bladgroente. Hebben een zwembad & droog deel nodig. ALs het koud wordt moeten ze naar binnen kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een dierentuin eten ze gras, hooi, groene groente (een krop andijvie als hapje tussendoor ;p) en soms appels en dergelijke.
Ze hebben water nodig waar ze helemaal in onder kunnen duiken en een beetje in rond kunnen peddelen en spelen, en een droge plek (liefst een weilandje, maar dat is bijna niet te doen binnen de ruimte die bijvoorbeeld een dierentuin heeft, dan zou je wel een erg groot gebied moeten maken), en een warme plek om te zijn als het erg koud is.
Het hok moet vaak schoongemaakt worden, want een nijlpaard eet erg veel en poept dus ook erg veel - en mannetjes poepen terwijl ze hun staart snel heen en weer zwiepen zodat de mest overal terechtkomt, handig als je een stuk land wilt bemesten, maar niet handig als een nijlpaard opgesloten zit in een klein hok (en elk hok is te klein, want ze kunnen in het wild kilometers lopen 's nachts).
Nijlpaarden zijn kuddedieren, dus een nijlpaard alleen is eigenlijk een beetje zielig, ook al zie je dat soms wel in dierentuinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee jij weet er wel veel van hé. Hippo :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, deze vraag _moest_ ik wel beantwoorden ;-)