wormpjes, insecten, stukjes fruit, alles wat een van de ouders naar het nest brengt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rupsen en wormen.

in de opvang; rundergehakt vermengd met een ei, water, en gemalen opfokvoer of universeelvoer.
bij nood: kattenvoer; geweekte brokjes of blikvoer.
in geen geval fruit, brood, melk.
Rieneke1
12 jaar geleden
Merels zijn alleseters en voeden zich onder meer met wormen, insecten, bessen, brood, zaadjes en afval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
de vraag gaat specifiek over een baby merel.
jongen eten ander voer dan volwassen vogels.
Als je dit vraagt omdat je een jonge merel wilt helpen, of de ouders wilt helpen de jongen wat makkelijker groot te brengen, dan helpen maden heel goed.

Te koop als visvoer. Merels zijn er gek op en verzamelen snavels vol om die vervolgens linea recta naar hun jongen te brengen en daar de snaveltjes vol te stoppen.

Wat merels de jongen in het wild geven, dus zonder hulp van mensen, dat zijn voornamelijk regenwormen als ze die kunnen vinden.

Maar waar het om gaat zijn de eiwitten die door dierlijk voedsel geleverd worden.
Die kun je dus ook geven door gehakt te voeren, of in water geweekte tot een papje gestampte kattenbrokjes.