Een man verliest zijn geilheid als hij klaarkomt. Maar wanneer verliest een vrouw die?

Ze komt immers niet altijd klaar. Of moet ik concluderen dat een vrouw in se altijd, maar niet altijd in even sterke mate, geil is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
11.8K
AWM
14 jaar geleden
Als ze deze vraag leest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: inderdaad!
zondag
14 jaar geleden
Is weer een hele goeie @Antwoordman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er valt nog veel te leren, ik word er eigenlijk droevig van ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach jongens, niet iedereen kan alles over alles weten...
Misschien helpt mijn antwoord voor een beetje inzicht in de verschillen en overeenkomsten tussen mannen en vrouwen en tussen mannen en vrouwen onderling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als homo is 't ook normaal dat ik amper iets af weet van het vrouwelijk lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is ook prima hoor! Het ging om de reactie.

Het beste antwoord

Als een man opgewonden wordt stijgt de testosteronspiegel in het bloed waardoor de man opgewonden wordt. De penis zal stijf worden.

Bij vrouwen zorgt het mannelijk hormoon ook wel voor opwinding, maar een vrouw maakt hier veel minder van dan mannen (vandaar mannelijk hormoon). Bij vrouwen is het hormoon oestrogeen meer van invloed op het libido (zin in seks).

Als een man klaar komt, zakt de testosteronspiegel in het bloed doorgaans heel snel en verliest de man zijn "geilheid" hierdoor. Het duurt (bij de meeste mannen) ook even voordat het weer op gang komt.

Bij vrouwen werkt het orgasme (biologisch) iets anders. Na het (eventueel) orgasme is er geen daling van testosteron en spelen psychische factoren van de geilheid een grotere rol dan hormonale denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Maar even zonder gekheid (zie reacties): dat verschilt per vrouw natuurlijk. Er zijn zeker vrouwen die net als mannen streven naar klaarkomen tijdens iedere seks-sessie. Dit is ook zeker te bereiken, als je als man maar op de juiste manier met die vrouw bezig bent. Hoe dat is? Tja, dat verschilt ook weer per vrouw.
En dan zijn er ook nog vrouwen (en gelukkig ook mannen) waarbij het (misschien voor jou vreemd genoeg) bij seks helemaal niet gaat om klaarkomen, maar gewoon lekker genieten.
Én er zijn mannen (misschien heb je hier ook nog nooit van gehoord) die na het klaarkomen nog steeds net zo geil zijn en gewoon doorgaan met samen genieten.

Zo zie je maar, het is allemaal niet zo zwart-wit als je denkt. Misschien moet je het eens aan je partner vragen, wat voor haar werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar heb je twee van m'n andere vragen niet gelezen, maar ik ben homo ;-)
En even terzijde, maar ik behoor dus tot categorie drie :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@IVV: Ik ken maar weinig mensen hier en volg niemand. Indien je zo'n gegeven bij antwoorden op je vragen betrokken wil hebben is het handig als je het erbij vertelt.
Verder maakt een en ander natuurlijk niet uit voor het antwoord dat ik gegeven heb.
Ik denk dat wij vrouwen (iig ik) psychische én lichamelijke geilheid kennen. 't Lichamelijke gaat écht wel over nadat we zijn klaargekomen (oh sorry, laat ik voor mezelf spreken) maar wij kunnen psychisch ook wel geil zijn. Dan hoef ik niet 'lichamelijk' klaar te komen nee. Als 't spel over is is het voor mij dan ook over. Best wel raar eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg jij, maar dat is jouw ervaring, niet de mijne...

Er zijn eerst en vooral meerdere manier van komen, met of zonder verlies van vocht... Ken je dat? Ken je dat niet, dan kan ik me indenken dat je een vraag stelt als hierboven...
Maar als je die andere manier kent, dan weet je dat wat je vraagt niet waar is...

En sterker nog, voor de vrouw geldt ook zoiets hetzelfde... Zolang ze zelf vochtig is... enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t bloed waarmee t geslachtsdeel zich vult bij een orgasme,loopt bij een man sneller weer terug t lichaam in.bij een vrouw blijft wat langer op z'n plaats.daarom kan een vrouw meerdere orgasmes achter elkaar beleven.en dan wordt t pas echt leuk voor een vrouw zal ik maar zeggen..