wat zijn monsters?

Zijn het wezens die niet bestaan? of zijn het enge wezens? zijn het wezens de gruwelijke daden uithalen?
kunnen er dus ''monsters'' bestaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

Een monster is een algemene benaming voor een gevaarlijk of wanstaltig uitziend wezen. Het kan zowel slaan op een mythisch wezen  als op een gevaarlijk bestaand dier en, overdrachtelijk, op een onmens  of een mutant .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nou een DNA-monster is toch heel erg echt hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha +1!!! XD
ik weet niet precies het antwoord op jouw vraag maar ik weet wel dat van die kleine test verpakkingjes ook monsters worden genoemd. dus in die zin bestaan monsters wel maar niet hoe jij het bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een denkbeeldig wezen dat meestal groot lelijk en angstaanjagend is of een onmenselijk wreed of slecht persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk vraag je dus naar de definitie van 'monster'. Deze is makkelijk te vinden:

1mon·ster het; o -s proef om te oordelen over kwaliteit, gewicht enz.; staal
2mon·ster het; o -s 1 afschuwelijk, angstaanjagend wezen 2 mens met een wanstaltig voorkomen of afschuwelijke eigenschappen

Je zou bijvoorbeeld een dier een monster kunnen noemen. Een monster bestaat dus niet per definitie niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een seriemoordenaar is ook een monster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord monster heeft verschillende betekenissen, zoals je ook uit de reeds gegeven antwoorden kunt opmaken.
Echter in de context van je vraag betekent het:
* een levend wezen dat niet welgeschapen is (gedrocht).
* gedrochtelijk of ijselijk wezen (b.v. uit de mythologie). Ook wel een bovenmatig woest of wreed dier of (schertsend; het bruine monster, de voetbal dus).
* mens met een gedrochtelijk(e) voorkomen of eigenschappen.
* iets buitengewoons in zijn soort (een monster van geleerdheid).
* iets buitensporigs groot (een jumbo, een monster vliegtuig).