lusten bijen honing?

Eten ze het ook op? Zo niet, waarom maken ze dan honing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

ja bijen eten ook honing en ze worden zo gemaakt: Bijen maken honing om van te leven, als voedselvoorraad. De haalbij is de hele dag bezig met het verzamelen van nectar, stuifmeel, water en propolis (harsachtige stof die de bijen van boomknoppen verzamelen). Al deze ingrediënten zijn nodig voor het maken van honing. De haalbij vliegt terug naar de bijenkorf of kast waar de andere bijen er honing van maken en in de honingcellen opslaan. De cellen worden afgesloten met was waardoor er geen vocht meer in de honing kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa sorry wist ik niet. : http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dieren-en-planten/waarom-maken-bijen-honing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet hier :D, vraag bewerken en bij bron plaatsen.

Andere antwoorden (1)

Ja, bijen eten honing. De honing zijn de reserver voorraden voor de winter.