Knagen egels aan hout?

Ik heb in de tuin een houtstapel liggen en nu hoor ik telkens geknaag onder het hout. Het klinkt te luid voor een muis. Zou dit een egel kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.4K

Antwoorden (6)

Dat is zeer goed mogelijk. Probeer het beestje eens naar buiten te lokken met een schaaltje melk/water en een beetje honden/kattenbrokjes. Sluit daarna de houtstapel goed af zodat dit niet weer kan voorkomen :-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
egels staan er niet om bekend dat ze aan hout knagen, maar misschien zit hij klem?
die stekels zitten nog wel eens in de weg.
Rieneke1
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een rat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boktor klinkt ook luid! Maanden dacht mijn tante dat ze muizen had op zolder... bleken er boktorren in het hout te zitten!!!!!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boktor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons zijn het echt de muizen.. geloof maar dat die een kabaal kunnen maken hoor! Ik lok ze er af en toe vandaan met wat walnoten..zijn ze gek op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan geen egel zijn want die zit nu in zijn winterslaap. Als dat niet zo is dan zal hij de vrieskou niet overleven. Egels zijn ook geen knagers.