Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Knagen egels aan hout?

Ik heb in de tuin een houtstapel liggen en nu hoor ik telkens geknaag onder het hout. Het klinkt te luid voor een muis. Zou dit een egel kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat is zeer goed mogelijk. Probeer het beestje eens naar buiten te lokken met een schaaltje melk/water en een beetje honden/kattenbrokjes. Sluit daarna de houtstapel goed af zodat dit niet weer kan voorkomen :-)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
egels staan er niet om bekend dat ze aan hout knagen, maar misschien zit hij klem?
die stekels zitten nog wel eens in de weg.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een rat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boktor klinkt ook luid! Maanden dacht mijn tante dat ze muizen had op zolder... bleken er boktorren in het hout te zitten!!!!!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boktor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons zijn het echt de muizen.. geloof maar dat die een kabaal kunnen maken hoor! Ik lok ze er af en toe vandaan met wat walnoten..zijn ze gek op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan geen egel zijn want die zit nu in zijn winterslaap. Als dat niet zo is dan zal hij de vrieskou niet overleven. Egels zijn ook geen knagers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding