Is het waar dat een arend zich als hij 40 jaar oud is terugtrekt en dat hij dan een nieuwe snavel krijgt, nieuwe nagels en nieuwe veren?

Ik hoor hier namelijk verschillende meningen over. De arend zou zijn eigen snavel kapot slaan, zijn eigen veren uittrekken. dit hele proces van vernieuwing zou 5 maanden in beslag nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
19.2K
niko
11 jaar geleden
zou het kunnen zijn dat u arenden met draken verwisselt.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor,dit kan gewoon niet.
Het is een verhaal uit de bijbel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha nee ik zie nog wel het verschil tussen een draak of arend :-)
dit verhaal staat trouwens ook niet in de bijbel.
ik vond deze informatie via dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=F3vNV8DtXoY
Reddie
11 jaar geleden
En wat eet hij dan in die drie maanden?
Pure flauwekul dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foutje,niet uit de bijbel. Het is een verhaal onder gelovigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijbel of geen bijbel, onzin van de bovenste plank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit verhaal is zo overduidelijk onzin... dat behoeft geen toelichting, denk ik. Het kan hooguit bedoeld zijn als metafoor. Een metafoor die ons duidelijk wil maken dat we soms het oude van ons moeten afschudden, door een (innerlijke) periode van vernieuwing moeten gaan, om daarna als herboren aan een tweede leven te kunnen beginnen. In dat geval vind ik het een slechte metafoor. Als de basis al zo overduidelijk onzin is, maakt dat ook de boodschap ongeloofwaardig - terwijl die boodschap wel degelijk zinnig is.

Antwoorden (4)

Nee dat is niet waar een arend kan geen nieuwe snavel laten groeien.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kwam namelijk dit filmpje tegen op youtube http://www.youtube.com/watch?v=F3vNV8DtXoY
onzin dus?
ronron1212
11 jaar geleden
Is gewoon een onzin verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Henriet, geloof je elk filmpje op youtube? Hopelijk niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit filmpje is mooie onzin.
Daar laten ze niet telkens de zelfde arend zien,maar wel tekeningen en afbeeldingen van verschillende arenden,al dan niet van eenzelfde soort.
Dit met een mooi onzinverhaaltje rond die mensen...hopelijk niet moeten geloven.
De enige verwijzing naar jouw verhaal die ik kan vinden, is een verhaal dat in het Christendom (als ik het goed heb) wordt verteld. Ik kan geen enkele wetenschappelijke verwijzingen vinden.

Mijn logica zegt ook dat het niet klopt. 5 maanden zonder snavel en nagels betekend ook 5 maanden zonder voedsel, niet echt te overleven. 5 maanden zonder veren betekend 5 maanden zonder isolatie, dus 5 maanden meer temperatuurverlies, ook niet goed voor de arend.

Ik ben er van overtuigd dat het een verhaal is dat iemand heeft opgezet om mensen geïnteresseerder maken in een geloof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kwam namelijk dit filmpje tegen op youtube http://www.youtube.com/watch?v=F3vNV8DtXoY
onzin dus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Complete onzin http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100616212842AAUuc3F
http://www.snopes.com/critters/wild/eaglerebirth.asp
http://www.truthorfiction.com/rumors/b/baldeagle.htm#.USdUAqW6ecw
Onzin, de arend zou heel snel sterven.
Bij veel vogels en zeker de arend, wordt ieder jaar een deel van de veren vervangen door natuurlijke rui en aangroei. De snavel van de arend slijt, maar is van keratine en groeit aan net als mensenhaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat in heel deze wereld geen enkele vogelsoort en dus ook geen arendsoort die op gelijk welke leeftijd dan ook zijn eigen snavel kapot slaat.
Wel is het zo dat de snavel zich vernieuwd via slijtage en nieuwe aangroei,en dat is bij papegaaien,parkieten,en alle andere vogels ook zo.
Verder is het ook bij de arenden evenals bij alle andere vogels zo dat zij zo nu en dan ruien,waarbij hun veren uitvallen om plaats te maken voor nieuwe veren.
Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat dit zelfs bij de Pinguïns in de koude gebieden gebeurd,maar bij hen gebeurd de rui wél,en wel veertje per veertje,zodat het dier toch warm blijft.