Belangrijke vijanden zijn de wolf en (middel)grote katachtigen als panter, lynx, sneeuwpanter en poema. Bij gevaar vluchten de schapen in een grote kudde weg.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Voor een schaap maakt het letterlijk niet uit of hij door de hond of de kat wordt gebeten. Hij is hoe dan ook het haasje.
Een. Vos lust ook een laammetje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De mens is er ook één van naast de ander al genoemde.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
De ergste nog wel. Dat schijnt iedereen altijd te vergeten.
(Behalve Castle, dus ;-) plus
Reddie
10 jaar geleden
Men gaat er nog steeds van ui dat de dieren er voor ONS zijn.
En dat we dus alles met ze mogen doen.
Dat kom je niet alleen in de veehouderij tegen, maar ook bij de hondenfluisteraar. Ook met andere huisdieren wordt naar hartelust gesold.
WimNobel
10 jaar geleden
Er wordt gevraagd naar natuurlijke vijanden. Dan hebben we het dus niet over veehouderij of commerciële exploitatie (wat je daar verder ook van mag vinden).