Wie weet wat deze beestjes zijn?

Wij hebben een nieuw huis gekocht en ik zag dat in het schuurtje achter het huis kleine zwarte beestjes lopen. Nu zag ik gisteren ineens deze beestjes ook in onze garage. Ze zijn donker tot zwart, ongeveer 3-5 mm groot en lijken op mini-torretjes. Wie kan mij vertellen wat dit is?

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb het beestje Inmiddels opnieuw gemeten en ze zijn 1 tot 1,5mm groot. Lastig inschatten als ze zo klein zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
2.8K
Reddie
9 jaar geleden
Er zijn zo'n 300.000 soorten torretjes. Met deze beschrijving zijn ze niet te determineren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fotootje erbij?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duurde even voor de site het begreep om mijn foto te plaatsen. Volgens mij is de foto nu ook te zien.

Het beste antwoord

Ik denk dat het een diefkever is. Hoe groot zijn ze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn 1 tot 1,5 mm. Ik heb hem net nog even nagemeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er maar even vanuit dat het een diefkever is. Ik zal ze in de gaten houden.