hoe kan het dat verlaten plekken zoveel stof hebben?

ze zeggen dat het meeste stof dode huidcellen zijn maar hoe komt het dan dat er zoveel stof ligt op ouwe verlaten huizen terwyl er geen mens komt?

9 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

Stof ontstaat door slijtage van kleding en huisraad, van huisdieren, huidschilvers, van buiten vandaan ( planten, bomen, stuifmeel , de grond ,autoverkeer enz.).
Maar waar geen mensen wonen, ontstaat het vooral door de tocht, die de lucht van buiten ( waar heel veel stof in zit) naar binnen kan verplaatsen, maar ook door opwarming als b.v de zon in huis kan schijnen.
Warme lucht met stof stijgt dan op, maar komt ook weer omlaag.
Zo is er altijd wel beweging in de lucht, die altijd stof zal bevatten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er mensen lopen dan dwarrelt het stof op. Als er niemand loopt dan blijft het liggen en hoopt het zich op.
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
de vraag is waar het vandaan komt
19belle87
9 jaar geleden
ja ik bedoel waar het vandaan komt bijvoorbeeld in een spookstad waar niemand komt zit ook veel stof terwijl er niemand langsloopt